۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳
کد خبر: 85424045
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آوای موسیقی سنتی ایران " آوای موج" در پایتخت ایتالیا  طنین انداخت

لندن – ایرنا – گروه موسیقی سنتی نواحی ایران بوشهری (آوای موج) طی مراسمی که به مناسبت عید باستانی نوروز در شهر رم ایتالیا برگزار شد، برنامه اجرا کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این برنامه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و با مشارکت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ISMEO و سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل یکی از سالن های اصلی تئاتر شهر رم، برگزار شد.

در این مراسم محمد رضا صبوری سفیر کشورمان در ایتالیا، جمعی از ایرانیان مقیم و ایتالیایی‌های علاقمند به فرهنگ و هنرهای ایران حضور داشتند.

پروفسور "والریو آدریانو رسی" رئیس انجمن بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ISMEO طی سخنانی در این مراسم ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری با این موسسه و هماهنگی این برنامه، اجرای موسیقی سنتی ایران در ایتالیا را موجب افتخار برای این موسسه دانست که در ابتدای بهار که لحظات شادی و خوشحالی در ایران است صورت می گیرد.

وی افزود: بسیاری از آوازهای زیبای ایرانی مانند نی انبون وجود دارد که بسیار دلنیشن است و با یک نگاه اجمالی می توان گستردگی و زیبایی موسیقی محلی را درک کرد.

در ادامه گروه موسیقی سنتی نواحی ایران بوشهری (آوای موج) به مدت پنج ساعت برنامه اجرا کرد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha