۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85424694
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چین: به ایفای نقش سازنده در ثبات دریای سرخ ادامه ‌می‌دهیم

تهران-ایرنا-سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه اینکه باید به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای حاشیه دریای سرخ احترام گذاشت، تصریح کرد: پکن به ایفای نقش سازنده‌ در ثبات دریای سرخ ادامه ‌می‌دهد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، لی‌ جیان سخنگوی این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: دریای سرخ یک مسیر مهم بین‌المللی تجاری برای ارسال کالا و انرژی است و پکن از همه طرف‌های ذی نفع می‌خواهد که به طور مشترک از ایمنی آبراه‌های دریای سرخ مطابق با قانون محافظت کنند.

وی افزود: چین به ایفای نقش سازنده و کمک به احیای زودهنگام صلح و آرامش در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

بلومبرگ به نقل از منابع خود می‌گوید که یمنی‌ها به چین و روسیه اطمینان داده‌اند که کشتی‌های تجاری این دو کشور می‌توانند بدون هیچ گونه تهدیدی، در منطقه خلیج عدن و همچنین دریای سرخ تردد کنند. منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که مسکو و پکن در مقابل، تعهد کرده‌اند که از صنعا به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمایت سیاسی به عمل آورند.

پیشتر «ما جائوزو» معاون وزیر امور خارجه چین در دیدار با «علی باقری‌کنی» همتای ایرانی خود در پیوند با وضعیت دریای سرخ، اظهار داشت: وضعیت کنونی این دریا ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha