۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷
کد خبر: 85425457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم تظاهرات ضد اسرائیلی در شهرهای مختلف انگلیس

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷
کد خبر: 85425457
تداوم تظاهرات ضد اسرائیلی در شهرهای مختلف انگلیس

لندن – ایرنا – هزاران تن از حامیان فلسطین روز شنبه در تداوم اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این تحرکات اعتراضی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب انگلیس، برای بیست‌وسومین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند تا ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام همبستگی کنند.

افراد حاضر از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین، شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید، توقف فوری جنگ و برقراری فوری آتش‌بس در غزه را سر داده و فریاد می‌زدند: «اشغال گری را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید».

آن‌ها به رغم محدودیت‌ها و فشارهای دولت لندن تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

حامیان فلسطین از حدود ۶ ماه پیش که دور جدید نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه آغاز شده است، هر هفته در گوشه‌گوشه انگلیس تظاهرات کرده و مخالفت خود را با جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته‌اند. معترضان تاکید دارند که برخلاف موضع حمایتی دولت لندن از تل‌آویو، خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه و آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستند.

دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی، با چشم‌پوشی از کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین، با برقراری آتش‌بس فوری در غزه مخالف و معتقد است که چنین اقدامی باعث جسورتر شدن مقاومت فلسطین خواهد شد.

با این حال تداوم اعتراضات و فشار افکار عمومی در انگلیس سبب شده است تا این کشور طی‌ هفته‌های اخیر مواضع خود را مورد بازنگری و از ممنوعیت‌هایی که رژیم صهیونیستی برای انتقال کمک‌های امدادی به داخل غزه ایجاد کرده است، انتقاد کند.

روزنامه دیلی تلگراف دیروز گزارش داد که دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را ندهد و تابع قوانین بین‌المللی نباشد، همکاری‌های تسلیحاتی با این رژیم متوقف خواهد شد.

کامرون همچنین در نامه‌ای به الیشا کرنز رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی انگلیس درباره جنگ غزه نوشته است: «این مایه ناامیدی بزرگ است که کمک های بریتانیا به این منطقه در انتظار مجوز اسرائیل است. به عنوان مثال، من از برخی کمک های بریتانیا اطلاع دارم که طی سه هفته گذشته، در انتظار تایید اسرائیل در مرز مانده‌اند.» وی با انتقاد از وضع موجود، تل‌آویو را به اقدام خودسرانه در این زمینه متهم کرد.

با این اوصاف، رژیم صهیونیستی تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha