امام جمعه ابهر: جهش تولید،‌ بهترین ابزار برای مقابله با جنگ اقتصادی است

زنجان - ایرنا - امام جمعه ابهر گفت: جهش تولید، بهترین ابزار برای مقابله با جنگ اقتصادی است که همه آحاد جامعه باید برای تحقق آن بسیج شوند.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در شعار سال های اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع تولید دارند، ‌افزود: طبق شعار امسال باید مردم در جهش تولید سهم داشته باشند بنابراین ضروری است قوای سه‌گانه، زمینه مشارکت مردم را به معنای واقعی کلمه فراهم کنند.

وی با یادآوری اینکه یکی از راهکارهای مهم تحقق جهش تولید مرتفع کردن موانع است، ادامه داد: منافع کشور باید برای اساس توانمندی مردم توزیع و زیرساخت‌ها فراهم شود تا شاهد جهش تولید در حوزه‌های مختلف باشیم.

مرادپور با تاکید بر اینکه شعار جهش تولید یک شعار جدی است و نباید قربانی یکسری تصمیمات زودگذر و بدون مطالعه شود، توضیح داد: وقتی مقام معظم رهبری بر مشارکت همه مردم در این زمینه تاکید دارند پس نباید شرایطی به وجود آید که مشارکت مردم کاهش یابد.

امام جمعه ابهر گفت: باید باور کنیم که کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و برای پیروزی در این جنگ باید تلاش کرد.

مرادپور با اشاره به سیاست‌هایی که باید در حوزه بین‌المللی برای جهش تولید اتخاذ شود، گفت: مقام معظم رهبری به مسئولان تذکر دادند که قراردادهای اقتصادی با کشورهای خارجی را به قراردادهای حقوقی قابل پیگیری و الزام‌آور تبدیل کنند تا برای کشورمان سود و نتیجه‌ داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در تولید به نیازهای داخل توجه داشت، تصریح کرد: قرارداد با سایر کشورها نیز باید بر حسب نیاز آنها باشد تا حتی تحریم‌ها نیز تاثیری در روند آنها نداشته باشد.

مرادپور با بیان اینکه نیازسنجی از کشورهای دوست و همسایه می‌تواند اقتصاد ما را نجات دهد، بیان کرد: جهش تولید جای فعالیت بیشتر هم برای مسئولان و هم برای مردم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha