رئیس مجلس پاکستان: سکوت دنیا در قبال نسل‌کشی مردم غزه سیلی بر عدالت جهانی است

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس مجلس ملی پاکستان تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ماه رمضان را رسوایی چهره حامیان رژیم متجاوز و کشورهای به اصلاح متمدن دانست و گفت: سکوت دنیا در قبال نسل‌کشی مردم غزه سیلی بر صلح و نظام جهانی عدالت است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی پارلمان پاکستان، سردار ایاز صادق طی سخنرانی در یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو با تاکید بر حمایت مستمر دولت، مردم و پارلمان پاکستان از نبرد مردم فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل، با مردم مظلوم غزه ابراز همبستگی کرد.

وی سکوت و رفتار جامعه جهانی در قبال نسل کشی فلسطینیان را مجرمانه خواند و افزود: تداوم جنایات اسرائیل چهره منافقین و ملت‌های به اصلاح متمدن را رسوا کرده است چرا که تجاوز و قتل عام توسط اسرائیل زیر سایه نهادهای به اصلاح بین المللی صورت می‌گیرد.

ایاز صادق با ابراز تاسف از وضعیت بغرنج مردم فلسطین و مسلمانان کشمیری، خواستار عکس العمل قوی کشورهای منطقه و جهان برای توقف جنایات اشغالگران و تامین امنیت جانی و مالی برای ملت‌های ستمدیده و تحت اشغال شد.

وی پارلمان‌ها را نماینده و سخنگوی مردم و ملت‌ها توصیف کرد و افزود: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم نقش خود را برای توقف نسل کشی فلسطینیان ایفا کند و جهان اسلام نیز باید متوجه توطئه سران رژیم صهیونیستی در تشدید حملات علیه فلسطین و گسترش اشغالگری باشد.

اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از چهارم تا هشتم فروردین در ژنو در حال برگزاری است.

قرار است این مجمع در نشست امسال قطعنامه هایی را در زمینه موضوعات اضطراری و موضوعی که کمیته صلح و امنیت بین الملل با عنوان «توجه به آثار اجتماعی و انسانی سامانه های تسلیحاتی خودکار و هوش مصنوعی» ارایه کرده است، تصویب کند.

طرح دیگری نیز توسط کمیته توسعه پایدار با عنوان «مشارکت در زمینه اقدام اقلیمی: توسعه دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه و تضمین نوآوری، مسئولیت پذیری و برابری» مطرح شده و در دست بررسی و تصویب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha