استاندار آذربایجان‌غربی: تمرکز بر پایان طرح‌های نیمه تمام در اولویت است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: تمرکز برای پایان طرح های نیمه تمام اولویت مسوولان در سالجاری است که با تامین اعتبار بیش از هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در روزهای پایانی سال گذشته این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در نخستین شورای اداری استان افزود: در زمینه مسایل مالی پیگیری هایی جدی تا پایان سال گذشته انجام شد و اعتبارات صرفا استانی از ردیف‌های مختلف ابلاغ و بین همه دستگاهها با رعایت توسعه متوازن انجام شد.

وی بیان کرد: بخشی از این اعتبارات به صورت نقدی و بخشی اسناد خزانه است که به صورت پروژه محور ابلاغ شده تا پروژه های دارای پیشرفت بالای فیزیکی سریع به اتمام برسند.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی افزود: تعاملات و همکاری های انجام شده در استان روند رشد توسعه در مناطق مختلف منطقه در حوزه های عمرانی و اقتصادی را تسریع بخشیده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه نمایندگان استان از نمایندگان فعال کشور در سال گذشته بودند گفت: نمایندگان آذربایجان غربی با مجموعه دولت سیزدهم همکاری بسیار مطلوبی داشتند.

وی با اشاره به پیگیری موضوعات مرتبط با پیشرفت و آبادانی مناطق مختلف استان نیز اظهار کرد: پیگیری های مختلف نمایندگان و مسوولان در بحث توسعه استان مطلوب است چه در زمینه تامین اعتبارات و چه در زمینه پیگیری مصوبات؛ فعالیت و تعامل در استان یک نمونه عملیاتی بود که بین مسوولان و نمایندگان استان انجام شد.

معتمدیان با تاکید براینکه اتفاقات خوبی در استان محقق شده است گفت: تحقق تکمیل پنج هزار پروژه در کمتر از ۲ سال یک اقدام موفق بود، تامین امنیت پایدار و زیرساختهای آن نیز یک نمونه موفق در این استان بوده که در کنار پشتیبانی های قضایی شاهد تحقق آن بودیم و جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: سال پیش رو سال کار و تلاش مضاعف است و حاکمیت بسترهای این موضوع و ریل گذاری را انجام داده و برای ما مسیر مشخص است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید براین موضوع که عمده فعالیتهای مسوولان استانی در بخش تولید خواهد بود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید بر مشارکت مردم دارند که تلاش می شود با هم اندیشی و هم افزایی با ظرفیت‌های موجود در زمینه مردمی سازی فعالیتهای اقتصادی این اهداف ترسیم شده در ابعاد سیاسی اجتماعی فرهنگی امنیتی با پیشرانی امنیت محقق شود.

معتمدیان افزود: از سال گذشته روندجذب سرمایه های مردم در بخش اقتصادی آغاز شده است و با کوتاه کردن زمان صدور مجوزها و روان سازی مراحل مختلف سرمایه گذاری و فراهم کردن زیرساختها سعی می شود که به سمت و سوی اهداف تعیین شده حرکت کرد.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: برای دور زدن تحریم‌ها باید میزان تولید ارتقا یابد و این زمانی محقق می شود که سرمایه های مردمی جذب شوند تا تولید افزایش و روند تورم کند و متوقف شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال با مطرح کردت مساله جهش تولید موضعی عالمانه و هوشمندانه داشتند و لازم است برای تحقق این موضوع هر چه که مانع است در اسرع وقت رفع شود .

معتمدیان با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند پارسال طرح نوروزی در استان آغاز شده است گفت:هر چند از هفته های قبل برنامه ریزی در این زمینه انجام شده است تا بتوان گردشگران و مسافران را پذیرا بود ولی با اغاز رسمی اجرای طرح نظارتها تشدید شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امار فوتی ها در اثر تصادفات در استان سال قبل بالا بود گفت: ۷۰ درصد این تصادفات منجر به فوت عوامل انسانی است و باید فرهنگ سازی و آموزش و سختیگری ها در بخش صدور گواهینامه و سایر موارد مربوط انجام شود.

وی بیان کرد: بیشتر ۲۰درصد کاهش فوتی ها در سال جاری داشتیم و سعی می شود این روند ادامه یابد.

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

معتمدیان با اشاره به اینکه برخی ناهنجاریها در روزهای پایانی سال گزارش شد گفت: در بحث جشن‌های نوروزی لازم است تدابیری بکار گرفته شود تا در روزهای پیش رو در این ایام ماه مبارک رمضان شاهد اینگونه رفتارها و ناهنجاری های اجتماعی و رفتارهای غیر شرعی و غیر قانونی که موجب تکدر خاطر شهروندان شده نبود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: مخالف شادی نیستیم ولی باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و این خط قرمز ماست تا حرمت لیالی شب قدر و این روزهای معنوی صیانت شود، لازم است فرمانداران در این زمینه پیش بینی های حداکثری را داشته باشند.

معتمدیان همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استان برای ارائه خدمات حداکثری به مسافران نوروزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و هنری در مناطق مختلف استان، از متولیان امر خواست تا در اجرای این برنامه ها ضمن حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، توجه به رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله رعایت عفاف و حجاب در کنار ایجاد فضای بانشاط برای مردم را مورد توجه ویژه قرار داده و اجازه ندهند ناهنجاری‌های اجتماعی خدشه ای در اجرای برنامه های نوروزی وارد کند.

وی در پایان با اشاره به سفرهای شهرستانی و تصویب مصوبات مختلف در مناطق مختلف استان، گفت: در سفرهای شهرستانی هر قولی که به مردم دادیم باید عملیاتی شود و در این زمینه مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران فعالتر عمل کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی: تمرکز بر پایان طرح‌های نیمه تمام در اولویت است

در پایان این جلسه احکام اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان صادر شده توسط دبیر هیات پیگیری اجرای قانون اساسی، توسط استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha