۷ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۸
کد خبر: 85426862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار! مسمومیت با CO در مساجد و اماکن مذهبی را جدی بگیرید

ساری- ایرنا- با توجه به در پیش بودن شب های ارزشمند و معنوی قدر و حضور گسترده مسافران و مراجعه به مکان های مذهبی برای انجام اعمال این شب های پرفیض و با توجه به بارش های پیش رو، اطمینان از ایمنی سیستم گرمایش مکان های تجمع سر بسته مانند مساجد یک ضرورت جدی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همنشینی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان سبب شد که بسیاری از مازندرانی های مقیم شهرهای بزرگ به همراه مسافران نوروزی برای انجام مراسم پرفیض شب های قدر در اماکن مذهبی مازندران آماده شوند.

با توجه به هشدارهای هواشناسی و بارش های پیش رو استفاده از سیستم گرمایش در این اماکن مذهبی امری اجتناب ناپذیر است.

در حالی ماه مبارک رمضان به نیمه رسید که آحاد جامعه اعم از زن و مرد و پیر و جوان برای برگزاری اعمال شب قدر آماده می شوند.

تجربه های سال های گذشته نشان داد که بی توجهی به نکات ایمنی سیستم گرمایش گازی حادثه آفرین شد و صاحبنظران با اعلام هشدارهای لازم خواستار پیشگیری از وقع هر حادثه ناگوار دیگر شدند.

استنشاق گاز مونوکسیدکربن در حسینیه روستای برسمنان بابل در تاریخ ۲۶ آذر سال گذشته که باعث مرگ یک فرد ۷۵ ساله و مسمومیت ۳۰ نفر شدضرورت جدی گرفتن هشدارها را در شب های پیش رو بیشتر کرده است.

اهال روستای برسمنان بخش لاله آباد بابل که سال گذشته همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه این روستا در حال عزاداری بودند به خاطر جدا شدن لوله بخاری از بدنه آن دچار گاز گرفتگی شدند.

از بین جمعیت حدود ۳۰۰ نفری عزاداران، ۳۰ نفر به مراکز درمانی بابل منتقل شدند که از این تعداد یک مرد ۷۵ ساله جان باخت.

در اواسط مراسم عزاداری این پیرمرد جان باخته بی هوش شد که تصور براین بود که این فرد دچار سکته شده است و با اطلاع رسانی مردم از سوی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شد.

هشدار! مسمومیت با CO در مساجد و اماکن مذهبی را جدی بگیرید

بعد از صرف شام و اتمام عزاداری در حالی که مردم در حال خروج از حسینیه بودند یکی پس از دیگری برروی زمین افتاده و در آن زمان متوجه شدند که لوله بخاری از بدنه بخاری جدا بود و مردم دچار گاز گرفتگی شدند.

شرکت گاز مازندران با صدور هشداری از همه متولیان و دهیاران خواست که نسبت به ایمنی سیستم گرمایش اماکن مذهبی اطمینان حاصل کنند.

در صورت نیاز به شماره ۱۹۴ تماس حاصل نمایند تا کارشناسان برای رفع اشکال اقدام فوری انجام دهند.

کنترل سیستم گرمایش

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: همه متولیان مکان های مذهبی با دقت سیستم گرمایش را کنترل کنند.

رستم مایلی اظهار داشت: هر مکان مذهبی که شبکه گرمایش گاز آن دچار اخلال باشد شهروندان با شماره ۱۹۴ تماس بگیرند.

وی با بیان این مطلب که با توجه به در پیش بودن شب‌های پرفضیلت قدر همه دهیاران و متولیان سیستم گرمایش مکان‌های تجمع را کنترل کنند، ادامه داد: بست، شیلنگ و دودکش‌های بخاری‌های گازی باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا اعمال پرفیض قدر بدون هیچ اتفاق ناگواری انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سهل انگاری در این بخش در گذشته حوادث ناگواری به بار آورد که این امر باید پیشگیری شود.

هشدار! مسمومیت با CO در مساجد و اماکن مذهبی را جدی بگیرید

افزون بر ۶ میلیون مهمان

در این پیوند معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: اقامت نوروزی گردشگران در استان مازندران از ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار نفر شب اقامت گذشت.

مهدی اسحاقی اظهار کرد: از ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه تعداد مسافران ورودی به استان از ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار نفر شب اقامت گذشت.

وی افزود: همچنین طی این مدت میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نیز به ۱۶۵ هزار و ۴۸۵ مورد رسید.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: بیش از ۶هزار واحد و تاسیسات گردشگری طی نوروز امسال درحال ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی است.

اسحاقی با اشاره به انجام بازدیدهای نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری، گفت: طی این مدت ۶۲۹ مورد بازدید نظارتی از اماکن و تاسیسات گردش‌گری به عمل آمد.

‌مازندران به‌ دلیل برخورداری از جنگل، دریا و حدود سه هزار آثار تاریخی همواره در تمام فصول سال میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است. با توجه به چنین شرایطی، فراهم کردن بسترهای لازم برای یک میزبانی شایسته از این مسافران همواره جزو تاکیدات و اولویت های مسوولان بوده است.

هشدار! مسمومیت با CO در مساجد و اماکن مذهبی را جدی بگیرید

با توجه به حضور میلیونی مسافران در این خطه از شمال کشور پیش بینی الزامات برای میزبانی شایسته تر در این استان از نکات مورد توجه برای مسوولان می باشد تا سفر نوروزی خاطره انگیز را برای مسافران رقم زده شود.

بسترسازی و انجام اقدامات لازم برای این منظور همواره از ماهها قبل از عید نوروز انجام می شود تا کم و کاستی در نحوه و شرایط میزبانی از مسافران میلیونی ایجاد نشود. حال آنکه فراهم کردن این شرایط به انجام اقدامات برای آماده سازی فضاهای تاریخی و گردشگری نیز بر می گردد.

در میان هیجان مسافران وگردشگران برای دیدن جنگل های سر سبز و آبی خیره کننده دریا در استان مازندران، آثار باستانی و تاریخی جلوه ای دیگر از جاذبه های گردشگری این استان به شمار می روند و مجموعه های تاریخی و گردشگری، غارهای باستانی، قلعه ها، کاخ ها، عمارت ها و مکان های زیارتی، مازندران را علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی جنگل و دریا برخوردار از مناطق جذاب و دیدنی تاریخی کرده است.

در کنار تمامی زیبایی های طبیعی جنگل و دریا در مازندران، جاذبه های تاریخی و باستانی این استان در نوع خود بی نظیر هستند و ظرفیت دیگری برای حضور و جذب بیشتر مسافران و گردشگران به شمار می روند و آن دسته از مسافران و گردشگرانی که مازندران را بعنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده اند، با بازدید از آثار تاریخی و باستانی می توانند جلوه ای دیگر از فضای گردشگری در این استان را مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha