امت اسلامی نباید نسبت به مساله غزه بی‌تفاوت باشد + فیلم

بیرجند - ایرنا - کارشناس مسائل مذهبی گفت: با توجه به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در فلسطین و شهادت بیش از ۳۲ هزار نفر اعم از زن و کودک، پیر و جوان، امت اسلامی نباید نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشد و باید اقدام واقعی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام وحید ولوی روز سه‌شنبه در اجتماع مردمی محکومیت جنابات رژیم غاصب صهیونیستی که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: در این گونه جلسات باید پیش از ابزار انزجار به پدیده اسرائیل و رژیم صهیونیستی همچنین تسلا دادن به قلب رنجیده خودمان به مساله اول امت اسلام توجه کنیم که چه شد جامعه اسلامی علیرغم داشتن قرآن و جهاد، اما به درد بی‌تفاوتی و بی‌دردی دچار شده است؟

وی اظهار کرد: دیگر چه اتفاقی باید برای مردم مظلوم فلسطین و غزه رخ دهد که امت اسلامی اقدام واقعی انجام دهد؛ منطقه‌ای که بیش از ۳۲ هزار شهید داده است.

مدرس حوزه با بیان اینکه حتی خبر تایید نشده فلسطین دل آدم را به درد می‌آورد گفت: چند روز است بیمارستان شفا در محاصره است اما دولت‌های اسلامی چه کردند، چرا این جامعه سکوت می‌کند؟

وی ادامه داد: ۲ عنصر اصلی بی‌تفاوتی امت اسلامی، قارون‌ها و سامری‌های جامعه اسلامی است، قارون‌ها کسانی هستند که همه همت آنها دنیایشان است و حاضرند هرگونه خفت و جنایتی را قبول کرده و به خاطر دنیای خود، سکوت می‌کنند.

حجت الاسلام ولوی گفت: قارون‌های دنیاطلب و جریانات سرمایه‌گرا در داخل و خارج از مرزهای ما اجازه نمی‌دهند جامعه اسلامی فریاد سر کند و کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی را در مقابل این مساله پاسخگو قرار دهند.

وی خطاب به اهل سنت اظهار کرد: ماموریت دفاع از مستضعف تنها برای شیعیان نیست و قرآن برای همه ماست لذا ماموریت بین ما و شما مشترک است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: جریاناتی به نام سلبریتی برای حیوانات مطلب می‌گذارند اما برای مظلومیت فلسطینی‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، همین قوانین آرام آرام جامعه را بی‌درد کرده و منجر به نابودی ملت‌ها می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه سیاست سامری‌ها "لاقتال" است افزود: این در حالی است که سیاست اصلی قرآن قتال و جهاد است، این جامعه در تبلیغات و آموزش‌ها جامعه را از نبرد، جنگیدن و مبارزه می‌ترساند.

وی تصریح کرد: جوانان ما باید نسبت به مساله مبارزه با اسرائیل شور داشته باشند؛ در مساجد، هیات‌ها، آموزش و پرورش، حوزه علمیه و سایر مراکز به بهانه مصلحت و آرامش شور مبارزه را از جامعه ما می‌گیرند.

حجت‌ الاسلام ولوی گفت: باید یاد بگیریم نسبت به قارونی‌ها و سامری‌ها در عمل احساس مسئولیت و ابراز انزجار داشته باشیم لذا نباید مسئولان قارونی انتخاب شوند که شعارشان لاقتال باشد.

جمعی از اقشار مختلف مردم امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل مسجد امام حسین (ع) بیرجند در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها به ویژه کشتار زنان و کودکان غزه تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.

در این مراسم که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان همراه بود، مردم با سر دادن شعارهایی از جمله "حمام خون به پا شد فلسطین کربلا شد"، "یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون"، "رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است، آزادی فلسطین مرهون اتحاد است"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" خشم و انزجار خود را از جنایات این رژیم کودک کش ابراز داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha