۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85427870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85427870
زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت

دزفول – ایرنا – بخشدار سردشت دزفول با اشاره به وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در این منطقه گفت: تاکنون با بررسی‌های انجام شده خسارتی در منطقه زلزله زده سالند دزفول گزارش نشده است.

حبیب اله سوزنگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله، مشکلی در روستاهای این بخش وارد نکرده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق کوهستانی و عشایری این بخش هستند.

وی با بیان اینکه شدت زمین لرزه به گونه‌ای بود که بسیاری از اهالی منطقه آن را احساس کردند، ادامه داد: منطقه سالند از جمله مناطق کوهستانی شمال دزفول است که همواره زلزله‌های خفیفی در آن ثبت شده است ولی شدت زمین لرزه اخیر از همیشه بیشتر بود.

بخشدار سردشت دزفول با اشاره به گردشگرپذیر بودن این منطقه گفت: هیچ مشکلی برای گردشگران ناشی از این زمین لرزه ایجاد نشده و شرایط عادی است.

وی با اشاره به احتمال وقوع پس لرزه‌های ناشی از این زمین لرزه افزود: تمام دهیاران و ظرفیت‌های بخش سردشت دزفول در آماده باش قرار دارند.

به گزارش ایرنا، مرکز لرزه نگاری کشوری وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در ساعت ۱۲:۲۸ امروز در سالند دزفول و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را به ثبت رساند.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۸.۸۶۲ درجه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲.۵۸۱ درجه شمالی به وقوع پیوست.

سالند مرکز بخش کوهستانی سردشت دزفول است که در فاصله ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

بزرگترین زمین لرزه ثبت شده در منطقه سالند دزفول تا پیش از این در ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ به قدرت ۴.۴ ریشتر در مقیاس درونی زمین به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha