تصادف منجر به مرگ در بزرگراه همت/ افزایش احتمال تصادف در معابر خلوت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد شدید سواری اچ سی کراس با سواری پراید در محدوده بزرگراه همت و مرگ راننده پراید در این حادثه بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور پایتخت، سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: مقارن ساعت ۰۱:۴۵ بامداد یکدستگاه سواری اچ سی کراس در مسیر همت غرب به شرق قبل ورودی مدرس در حال تردد بود که با یکدستگاه سواری پراید بشدت برخورد می‌کند.

وی اظهار کرد: پس از این برخورد، سواری پراید از مسیر خارج و پس از عبور از جداول حاشیه راه، با تیر برق برخورد کرد.

وی ادامه داد: در این حادثه متاسفانه راننده حدود ۳۰ ساله پراید به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و سرنشین خانم پراید نیز مصدوم شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل گردید.

به گفته سرهنگ جوانبخت، تیم کارشناسی پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ پس از دریافت این گزارش، در موقعیت حادثه حضور یافت و ضمن ایمن سازی محدوده تصادف به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار، به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.

وی اضافه کرد: کارشناسان علت این حادثه را تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اچ سی کراس تشخیص و اعلام کردند.

رییس اداره پلیس راهور فاتب گفت: رانندگان در هنگام رانندگی از تغییر مسیرهای ناگهانی جدا خودداری کرده و برای اطلاع دیگر رانندگان حتما از چراغ راهنما استفاده کنند.

به گفته وی، در ایام خلوتی معابر و مخصوصا تاریکی هوا و شب‌ها رانندگی با سرعت مطمئنه الزامی است چون این همان سرعتی است که در صورت وقوع هرگونه حادثه می‌توان وسیله نقلیه خود را کنترل کرد تا از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کند.

سرهنگ جوانبخت تاکید کرد: همچنین رانندگان وسایل نقلیه سنگین از توقف و پارک در سطح معابر شهری جدا خودداری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط همه کاربران ترافیک، شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

سرعت و سبقت در معابر خلوت ممنوع

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نبر با اعلام خلوت بودن معابر پایتخت در هشتمین روز بهار، گفت: سرعت زیاد در معابر خلوت برابر با حادثه است پس با سرعت مقرره برانید.

سرهنگ علی اصغر شریفی، افزود: معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران بدلیل قرار گرفتن در ایام تعطیلات نوروزی خلوت است و همین موضوع باعث افزایش سرعت ها و احتمال بروز خطر و تصادفات بخاطر بی احتیاطی برخی رانندگان می‌گردد.

وی اظهار کرد: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ نشان از معابر و بزرگراه‌های خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت خودروها توسط برخی رانندگان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha