بیش از ۳۵ هزار زایمان یک سال گذشته در هرمزگان ثبت شد

بندرعباس - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، آمار کل زایمان‌های انجام شده در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در سال گذشته را ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۸ هزار و ۴۸۹ مورد مربوط به زایمان طبیعی و ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر منوچهر کمالی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سال گذشته ۳۵ هزار و ۷۵۰ تولد حاصل از این زایمان ها در استان هرمزگان ثبت شد که ۱۸ هزار و ۳۳۷ مورد از تولدهای ثبت شده مربوط به نوزادان پسر وتعداد۱۷ هزارو۴۱۳ نوزادان دختر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری در استان بوده‌ایم، گفت: تعداد ماماهای شاغل دارای بلوک زایمانی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان را نیز ۸۱ نفرهستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان (LDR) در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه فعال است، اظهار کرد: نقش مهم ماما در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

کمالی با اشاره به طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و همچنین با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین گفت: امن ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده‌ها انجام گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha