۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85428857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۸۹۲ سرباز در طرح "سرباز مهارت" اردبیل شرکت کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ۹ هزار و ۸۹۲ سرباز وظیفه در پنجمین مرحله طرح "سرباز مهارت" سال ۱۴۰۲ در این استان شرکت کردند.

محمدعلی پهناور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پنجمین مرحله طرح سرباز مهارت در ۲ پادگان آموزشی شهید بیگلری مشگین‌شهر و شهید مدنی اصلاندوز در موضوعات آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال ، آشنایی با مهارت‌های زندگی ، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوق و سواد رسانه‌ای برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح سرباز ماهر به صورت آزمایشی از اسفندماه سال ۱۳۹۷ در استان اردبیل آغاز شده است، بیان کرد: طرح مهارت آموزی سربازان با هدف آشنایی و اشتغال سربازان وظیفه در شاخه های مختلف انجام می شود که یکی از این شاخه ها حوزه ورزش است.

وی با بیان اینکه طرح "سرباز مهارت" بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان است، اظهار کرد: سربازان در طول مدت خدمت سربازی علاوه بر فراگیری فنون نظامی برخی مهارت ها را در قالب طرح سرباز مهارت فرا می گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با تشریح عملکرد حوزه فرهنگی و امور جوانان این اداره کل در پنج بخش ستاد ساماندهی امور جوانان، توسعه طرح های ملی جوانان، مشارکت های اجتماعی جوانان، ازدواج و تعالی خانواده و امور فرهنگی اضافه کرد: سال گذشته ۴۲ جلسه در کمیته های تخصصی و ۵۰ جلسه در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار شد.

پهناور در خصوص عملکرد بخش توسعه طرح های ملی جوانان، ادامه داد: آموزش ۹ هزار و ۸۹۲ سرباز وظیفه در قالب طرح "سرباز مهارت"، پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ طرح توسط صندوق کارآفرینی امید و برگزاری ۱۲۰ طرح غنی سازی اوقات فراغت در نقاط مختلف استان از جمله اقدامات این بخش در سال گذشته بود.

وی راه اندازی و تمدید فعالیت ۳۲ سازمان مردم نهاد (سمن) و حمایت و کمک پنج میلیاردی ریالی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از طرح های اجرا شده توسط این سمن ها را از مهم ترین اقدامات این اداره کل در بخش مشارکت های اجتماعی برشمرد.

وی با بیان اینکه اردبیل پارسال در برگزاری برنامه های هفته جمعیت و جوانی جمعیت یکی از استان های برتر کشور بود، ادامه داد: برگزاری بیش از ۱۵۰ کارگاه آموزشی مهارت های زندگی (پیش از ازدواج)، ارائه مشاوره رایگان به ۲۰۰ نفر، افتتاح سه مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده، برگزاری ۲۷۰ برنامه در نقاط مختلف استان و برگزاری جشن های وصال( با شعار ازدواج آسان و آسمانی) در سراسر استان از اهم اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در حوزه ازدواج و تعالی خانواده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری ۲۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه جوانان در مناسبت های مختلف، گفت: انتخاب و تجلیل از ۳۰ جوان برتر استان در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری برنامه پاتوق فرهنگی و گفت و گوی جوانان، نشست صمیمی جوانان با مسئولین استان، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، ثبت رایگان عقد جوانان با مهریه کمتر از ۱۴ سکه، مشارکت جوانان در پاکسازی محیط زیست، برگزاری کارگاه های نوآوری و خلاقیت برای جوانان و برگزاری کارگاه های دانش افزایی، ارتقای مهارت و کارآفرینی برای اعضای سازمان های مردم نهاد از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده در سال گذشته بود.

پهناور با بیان اینکه اردبیل در برگزاری رویداد اتم ( الگوها و تجربه های موفق) یکی از استان های برتر کشور معرفی شد، افزود: برگزاری رویداد همنا ( هم افزایی نهادمند مشارکت های اجتماعی)، برگزاری رویداد نما (نوآوری مشارکت اجتماعی با هدف جذب جوانان نوآور به سمت مشارکت اجتماعی در قالب سلسله بوت کمپ های تخصصی) و برگزاری مناسب رویداد نماشو به همت و مشارکت دبیرخانه های شبکه های استانی کارآفرینی و نوآور و خلاق از مهم ترین اقدامات معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در سال گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha