۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85429238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان پلمب شد

زنجان - ایرنا - مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی (۱۵ اسفند سال گذشته) تا پنجم فروردین ماه جاری ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان پلمب شده و برای ۵۷۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی اخطار کتبی صادر شده است.

جلیل نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده هفت هزار و ۹۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با همراهی ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط استان بازرسی شده است.

وی اضافه کرد: طی بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان پنج هزار و ۲۰۵ کیلوگرم ماده غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان کشف و نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.

این مسوول ادامه ادامه داد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، چهار هزار و ۲۱۵ اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی و برای ۲۱۴ واحد اخطاریه کتبی صادر شده است.

وی تعداد مراکز بین راهی بازرس در مدت یاد شده در سطح استان را ۴۵۱ مورد عنوان کرد و گفت: در این راستا به ۵۲ مرکز و امکان بین راهی اخطاریه صادر شده است.

به گفته مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان، ۹۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و تعداد بازرسی مشترک با سایر ادارات نیز ۷۱۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان یادآور شد: در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین جاری به ۲۳۱ مورد شکایت مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ رسیدگی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha