استاندار: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد  طرح بورسیه صنعتی را سریع تر اجرایی کند

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: باید طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد به صورت جدی پیگیری و سریع تر اجرایی شود تا این مجموعه به عنوان اولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجری این طرح در کشور باشد.

به گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ،مهران فاطمی در دیدار عیدانه رئیس و معاونین دانشگاه های فنی و حرفه ای، فنی امام علی(ع) و حضرت رقیه(س) یزد ، افزود: مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان کمبود نیروی انسانی است و دانشکده ها و دانشگاه های استان باید در زمینه تربیت نیروی ماهر فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بیش از نود درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای حین یا پس از تحصیل جذب بازار کار می شوند و لذا باید پیگیری جدی اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان صورت گیرد .

استاندار یزد گفت: در اجرای طرح بورسیه صنعت، دانشگاه ها در مذاکره با صنایع تعداد نیروی های متخصص مورد نیاز را احصا و پس از توافق با وزارت علوم و درج در دفترچه انتخاب رشته، مصاحبه متقاضیان از سوی دانشگاه و صنعت انجام می‌شود.

فاطمی ادامه داد: دانشجویانی که در آزمون کتبی و مصاحبه نمره قبولی کسب می‌کنند ضمن برخورداری از بیمه و طی کردن دوران سربازی در قالب سرباز فناور در همان مجموعه مشغول به کار خواهند شد و این طرح به صورت پایلوت در استان یزد آغاز و در حال حاضر در سراسر کشور اجرایی شده است.

وی با تاکید بر تدوین برنامه تبیینی برای رشته های فنی و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان ، اظهار داشت: علاوه بر شکل گیری نهضت تبیین اهمیت رشته های فنی و حرفه ای در مدارس، دوره آموزشی یک روزه برای مشاورین هدایت تحصیلی برگزار و نکات لازم برای رفع ابهامات و سوالات دانش آموزان در این حوزه ارائه شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری جلسه مشترک دانشگاه و صنایع در اتاق بازرگانی برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه و یا اختصاص واحدهای آزمایشگاهی صنایع به دانشگاه‌ها در راستای تربیت نیروی متخصص ضروری است و باید هماهنگی در این زمینه وجود داشته باشد.

فاطمی با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع تحولی دانشگاه در حوزه جذب دانشجو و توسعه فضای دانشگاه، ،افزود: پس از تعیین واحدهای صنعتی مورد نظر دانشگاه، مدیران عامل این صنایع برای انعقاد تفاهم نامه همکاری حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان تولید، منابع انسانی است، گفت: بر این اساس، تربیت نیروی توانمند با مهارت و نقش آفرین در واحد تولیدی در واقع تحقق بخش مشارکت مردمی شعار سال خواهد بود و بخش عمده ای از مسئله بیکاری در کشور نیز از این مسیر قابل حل است .

در این نشست روسا و معاونین دانشگاه‌ها نیز درخواست ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha