تحرک اقتصادی با رویکرد گردشگری روستاهای کرمانشاه در اولویت است

کنگاور – ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه بر لزوم رونق گردشگری روستایی در روستاهای استان به منظور تحرک اقتصادی و رونق کسب و کارهای محلی در این مناطق تاکید کرد.

به‌گزارش ایرنا، «محمدجواد خجسته» روز جمعه در بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان روانسر، با اشاره به اهمیت گردشگری روستایی، اظهار کرد: گردشگری روستایی می‌تواند در رونق کسب و کار روستائیان تاثیرات مثبتی برجای بگذارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه افزود: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای محلی در روستاها می‌تواند به معرفی بیشتر قابلیت‌های گردشگری این روستاها و جذب بیشتر گردشگران بسیار کمک کننده باشد.

او تصریح کرد: علاوه برای اینکه باید گردشگری روستایی را تقویت کنیم، بهینه سازی زیرساخت‌های ارتباطی روستایی در استان یک ضرورت است تا دسترسی مسافران به روستاها با سهولت بیشتری انجام گیرد.

خجسته در پایان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش مهمی در رونق گردشگری روستایی دارند، تاکید کرد: به این منظور باید تسهیلات لازم را در اختیار اقامتگاه‌های بوم‌گردی قرار دهیم تا توسعه پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند باعث شده تا استان کرمانشاه در ایام نوروز هر سال به یکی از مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شود.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha