۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85430166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ فروردین در ساختار سیاسی ایران روزی بی بدیل است

۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶
کد خبر: 85430166
۱۲ فروردین در ساختار سیاسی ایران روزی بی بدیل است

بوشهر-ایرنا- امام جمعه بوشهر گفت: ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی در ساختار سیاسی کشور و تاریخ ایران روز بزرگی است چراکه در این روز با پایان دوران استبداد شاهنشاهی‌، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستقر و به تثبیت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: در آن مقطع حساس با اینکه همه مردم خواهان ایجاد جمهوری اسلامی در ایران بودند ولی امام راحل(ره) با هوشمندی و بصیرت آن را به رأی گذاشتند تا در تاریخ ماندگار شود.

وی بیان کرد: ۱۲ فروردین روزی ارزشمند و سراسر افتخار برای ایران اسلامی است که برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین با تسلیت فرارسیدن شب‌های قدر تصریح کرد: شب قدر یک شب است اما در فرهنگ شیعه سه شب متحمل است ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، هر کدام که باشد نیاز است این شب‌ها را احیا کرده و پاس بداریم.

صفایی بوشهری افزود: لیلة قدر خیلی مهم است و در میان جمع بودن آثار و برکات بسیاری دارد، اجتماع مردم در شب‌های قدر موجب نزول بیشتر رحمت و الطاف خداوند متعال به مردم می‌شود.

وی عنوان کرد: نیاز است این شب‌ها بخوبی از سوی روزه داران گرامی داشته شود و با یک حضور معنوی و باشکوه از خداوند همه اموری که لازم است طلب کنیم.

صفایی بوشهری همچنین با محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در غزه و فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی دارای توحش، تفکرات تبعیض نژادی، خود برتر بینی و دارای روحیه و رویه جنایت است.

وی افزود: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس باید نشان دهند که مردم عزیز غزه تنها نیستند و به جهان نشان دهیم که ایران برای حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم مصمم است.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حرمت‌شکنی و هنجارشکنی که متأسفانه در ایام نوروز ملاحظه می‌شود دل همه مؤمنین را به درد آورده است که اینها باید با برنامه‌های فرهنگی، هدایت‌گری‌ها، اجرا قوانین و حرکت‌های صحیح فرهنگی مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر قرارگاه ساماندهی سواحل را دارای ساختار قانونی دانست و گفت: باید از این مجموعه حمایت ویژه شود و قرارگاه عفاف و حجاب باید ورود و به وظیفه قانونی خودش عمل کند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مردم بیش از قانون نمی‌خواهند تا شاهد حرمت‌شکنی و هنجارشکنی نباشیم و تمام فضای جامعه فرهنگی و دینی با آرایه‌های اسلامی شود.

وی افزود: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی دچار مشکل بودجه هستند که در این حوزه از رئیس جمهور، دولت، استاندار بوشهر و مسئولان سازمان برنامه و بودجه تقاضا می‌شود در عرصه بودجه و حمایت از گروه‌های فرهنگی ضمن عنایت ویژه، تجدید نظر کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: توجه به فرهنگ و نهادینه کردن آن و صیانت از ارکان‌های فرهنگ دینی یک ضرورت است و اگر فرهنگ دینی در جامعه دچار مشکل شود، تمام ابعاد جامعه دچار بحران می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha