۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85431463
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رفراندوم ۱۲ فروردین تکمیل جشن پیروزی انقلاب

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85431463
داود رجبی
رفراندوم ۱۲ فروردین تکمیل جشن پیروزی  انقلاب

کرمان - ایرنا - ۲۲ بهمن سال ۵۷، نقطه پایانی بر استبداد سلطنتی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله کشور محسوب می‌شود و روز ۱۲ فروردین و رفراندوم رای آری به نظام جمهوری اسلامی، شیرینی جشن پیروزی انقلاب اسلامی را تکمیل کرد.

به گزارش ایرنا، به ثمر نشستن مبارزات انقلابی مردم ایران در دوران رژیم پهلوی، موجب تغییرات بنیادینی در ساختارهای کشور شد، اما نیاز بود تا بر اساس آرمان ها، اهداف و شعارهای انقلاب نظام تازه تاسیس اعلام شود و خط مشی آینده کشور را شکل دهد.

امام‌خمینی(ره)، به عنوان رهبر انقلاب و نقطه وحدت گروه ها و احزاب سیاسی و همچنین معتمد عموم مردم کشور، با تیزبینی و دور اندیشی دستور برگزاری رفراندومی را در ۱۲ بهمن ۵۸ صادر کردند تا آغاز رسمی حیات طیبه درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

رفراندوم ۱۲ فروردین تکمیل جشن پیروزی  انقلاب

البته اشخاص و گروه هایی بودند که سعی داشتند تا مدل حکومتی مورد نظر خود را برای آینده کشور مطرح کنند، اما امام راحل با تکیه بر ۲ شاخص مهم تدین و مردم سالاری، جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، را برای رفراندوم ۱۲ بهمن تعیین کردند که نشان از تیزبینی و آینده نگری ایشان داشت.

رای آری بالای ۹۸ درصدی مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۸، نکته بسیار مهمی درون خود داشت و آن این بود که ملت ایران از همان ابتدا تمایلی برای انتخاب مدل های حکومتی غربی چ، شرقی و غیر اسلامی ندارد و در کنار اسلام که قرن ها در دل ایرانیان جای داشت، رای و نظر مردم هم اساس حکومت داری اعلام شد که تا به امروز هم ادامه دارد.

روز جمهوری اسلامی سرآغاز نظامی بود که در طول ۴۵ سال گذشته‌ توانست با همه تهدیدها، مشکلات و چالش ها، از ظرفیت اسلام به عنوان دین نجات بخش و توده مردم به عنوان پشتیبان و نیروی در میدان استفاده کند تا گردنه های سخت را پشت سربگذارد.

مردم استان کرمان نیز چه از همان روز ۱۲ فروردین که همپا با سایر مردم در استقرار نظام جمهوری اسلامی شرکت داشتند و چه در سایر مراحل دیگر تا به امروز وفاداری خود را به رای آری ۱۲ فروردین نشان داده اند.

آنچه امروز اهمیت دارد این است که ۲ رکن تشکیل دهنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین، یعنی اسلامیت و جمهوریت باید همچنان قدرتمند بماند و هرگونه خدشه ای خلاف آن، جز تضعیف انقلاب و نظام و دستاوردهای ۴۵ سال اخیر نیست و باید در کنار اصل ولایت فقیه این ارکان محترم شمرده شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha