دستگاه‌‎های اجرایی برای تحقق جهش تولید برنامه زمان‌بندی شده تدوین کنند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: اولویت کاری امسال موضوع جهش تولید و سرمایه‌گذاری است که در ایجاد اشتغال نیز نقش مهمی دارد و اداره‌های کل استان باید با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده در راستای انجام اقدام‌های شاخص به منظور تحقق آن اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سیدحامد عاملی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال سال ۱۴۰۳ استان اردبیل اظهار کرد: تمرکز بر طرح‌های اثربخش به‌ویژه زنجیره‌های تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعت ضمن خودداری از کلی‌نگری و توجه به جزییات ضروری برای پیشرفت اقتصادی مورد تاکید بوده و توجه به زمان‌ دقیق آغاز عملیات اجرایی یا تکمیل آنها در یک بازه زمانی خاص ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری در رشد اقتصادی استان اردبیل افزود: اجرای پروژه‌های شاخص و رفع نیازمندی‌های استان به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل‌های پنج ستاره یا اجرای پروژه‌های شاخص صنعتی با ایجاد اشتغال بیش از یک‌هزار نفری و پیوستن به باشگاه هزارتایی‌ها از جمله مواردی است که اداره‌های مربوطه باید در برنامه‌ریزی امسال خود مدنظر قرار دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: اداره‌های کل می‌توانند با تقسیم برنامه‌های اجرایی‌شان به بازه‌های زمانی سه ماهه، پروژه‌های شاخص خود که در این بازه‌ها محقق خواهد شد را اعلام کنند تا در تنظیم برنامه سالانه استان گنجانده شود و در صورت لزوم بحث تامین اعتبار و یا دریافت مجوزهای مورد نیازشان پیگیری از مرکز انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها می‌توانند در کنار پروژه‌های مورد نظر و در صورت وجود سرمایه‌گذاری‌های خاص، موضوع را با حوزه اقتصادی استانداری اردبیل در میان بگذارند تا از سوی مسئولان ارشد استان نیز پیگیری شود.

مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، آب، گاز، توزیع نیروی برق، شهرک‌های صنعتی، علم و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور اقتصادی و دارایی و امور روستایی استانداری اردبیل در ادامه گزارشی از پروژه‌های در دست اجرا و برنامه‌های سرمایه‌گذاری ارائه کردند و قرار شد گزارش هر اداره‌کل در قالب برنامه اجرایی با زمان‌بندی مشخص به منظور تنظیم برنامه کاری سالانه استان به استانداری ارائه گردد.

شعار سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی همانند یک دهه گذشته حول محور اقتصاد بوده و از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است.

استان اردبیل که بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارد، در شمال غربی ایران هم‌جوار استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha