۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85432862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۸۱۷ تماس با اورژانس استان زنجان در تعطیلات نوروز ثبت شد

زنجان- ایرنا - رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در تعطیلات نوروز ۹ هزار و ۸۱۷ تماس با اورژانس استان ثبت و سه هزار و ۱۴۷ ماموریت انجام شد.

داریوش تقی لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۹۰ هزار و ۲۳۲ نفر به اورژانس استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۱ هزار و ۶۸ نفر به صورت سرپایی درمان و ۹ هزار و ۱۶۴ نفر بستری شدند.

وی اضافه کرد: از زمان اجرای طرح نوروزی تاکنون ۶۸۱ مورد ولادت، ۶۹۲ مورد جراحی اورژانس و ۷۸۷ مورد جراحی توسط نیروهای اورژانس استان هدایت و پیگیری شد.

به گفته وی، شمار کل ماموریت های ترافیکی در این مدت ۵۹۱ مورد و ماموریت های غیر ترافیکی ۲ هزار و ۵۵۶ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ماموریت های شهری یک هزار و ۹۴۷ مورد و ماموریت های جاده ای نیز یک هزار و ۲۰۰ فقره بوده است.

به گفته این مسوول، ماموریت غیر ترافیکی شهری، یک هزار و ۶۹۰ مورد، ماموریت غیرترافیکی جاده ای ۸۶۶ فقره و مسمومیت های مونواکسید کربن نیز ۱۹ مورد ثبت شده است.

این مسوول یادآور شد: در این مدت ۱۷۱ مورد احیای قلبی- ریوی انجام گرفت که از این تعداد ۴۰ مورد آن موفقیت آمیز بوده است.

هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده ای، به صورت شبانه روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سراسر استان است.

مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده ای استان به میانگین هشت دقیقه در شهر و ۱۵ دقیقه در جاده رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha