بیش از ۳۶۰۰ ماموریت توسط اورژانس قزوین در ایام نوروز انجام شد

قزوین - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین گفت: ۱۳ هزار و ۹۸۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ استان در ایام نوروز صورت گرفت که این تماس ها منجر به سه هزار و ۶۹۲ ماموریت شد.

حسن اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی برای سازمان های امدادرسان از ۲۴ اسفندماه گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه داشت که طی آن ۵۵ تیم در قالب ۵۱ پایگاه در اورژانس پیش بیمارستانی در خدمت مسافران استان بودند.

وی ادامه داد: سه دستگاه موتورلانس، یک اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس و همچنین آمبولانس های جاده ای و شهری در عملیات های اورژانس نوروزی خدمت رسانی می کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از بین تماس های گرفته شده با اورژانس قزوین، ۲ هزارو ۸۱ مورد ماموریت های شهری غیرترافیکی و ۲۲۹ ماموریت شهری ترافیکی بود.

به گفته این مسوول، یک هزار و ۲۹۵ مورد ماموریت جاده ای و ۸۱۸ مورد ماموریت غیر ترافیکی جاده ای و ۴۷۷ مورد ماموریت های ترافیکی جاده ای نیز طی این مدت صورت گرفت.

وی به کاهش ۵۰ درصدی آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای و ترافیکی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته و در ایام نوروز ۲۱ مورد فوتی در استان داشتیم اما امسال این تعداد به ۱۳ مورد کاهش پیدا کرد که ۹ مورد آن در صحنه تصادف و چهار مورد دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ایستگاه سلامت و اتوبوس - آمبولانس‌های اورژانس قزوین به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی در عوارضی شماره ۲ مستقر بود که از بین تعداد افرادی که به این ایستگاه مراجعه کردند، ۱۰۷ مورد درمان سرپایی انجام شد.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث قزوین یادآور شد: همچنین یک هزار و ۲۴۸ مورد اعزام به بیمارستان در ماموریت های غیر تصادفی و ۶۲۲ مورد در طرح ترافیکی به بیمارستان اعزام شدند که مابقی درمان در محل حادثه داشتند که یا اخذ امضا یا لغو ماموریت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha