بارندگی در کرمانشاه طی سال زراعی جاری ۱۳۳ میلی‌متر افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بررسی آمار بارندگی‌های استان نشان می‌دهد میانگین بارش‌ها در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ میلی‌متر افزایش یافته است.

سعید قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ۳۸۹ میلیمتر رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان بارش ها در سال زراعی جاری همچنین در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه ( ۳۳۶ میلیمتر ) نیز ۶ درصد افزایش نشان می دهد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: شهرستان پاوه با ۸۱۶ میلیمتر، بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری در استان به خود اختصاص داده است به طوری که میزان بارش های این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۸ و نسبت به دوره بلند مدت ۳۹ درصد افزایش یافته است.

قاسمی افزود: پس از پاوه شهرستان های گواور با ۵۵۷، جوانرود با ۵۵۵، ثلاث باباجانی ۵۵۰ و کرند ۵۴۵ میلیمتر بارندگی در رده های بعدی بیشترین بارندگی در استان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری در شهرستان کرمانشاه نیز ۳۳۳ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد به میزان ۱۳۰ میلیمتر افزایش نشان می دهد.

قاسمی ادامه داد: در سال زراعی جاری همچنین سنقر با ۲۳۴ میلیمتر کمترین بارندگی را در سطح استان داشت و پس از آن، حمیل با ۲۷۷، سرارود با ۲۸۹ و سومار با ۲۹۶ میلیمتر در رده های بعدی کم بارش‌ترین نقاط استان بودند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: بررسی آمار بارندگی های استان در سال زراعی جاری نشان می دهد تمام شهرستان های استان در مقایسه با سال زراعی گذشته با افزایش بارندگی مواجه شده اند به طوری که در میان آنها سومار با ۲۱۲ درصد بیشترین میزان افزایش را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز قصرشیرین با ۱۱۳ و اسلام آباد با ۱۱۱ درصد افزایش در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha