۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85435024
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قرآن، جامعه را در برابر آفت‌ها بیمه می‌کند

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴
کد خبر: 85435024
قرآن، جامعه را در برابر آفت‌ها بیمه می‌کند

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌ که قرآن، جامعه و فرزندان ما را در برابر همه آفت‌ها بیمه می‌کند، گفت: هر آفتی در جامعه به دلیل دوری از ۲ نعمت قرآن و اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایرنا، مالک رحمتی پنجشنبه شب در دیدار با جامعه قرآنی استان، اظهار کرد: جامعه کنونی به قرآن بیش از پیش نیاز دارد و ما باید امروز به وصیت پیامبر اکرم(ص) که ۲ امانت گرانبهای قرآن کریم و اهل بیت (ع) را برای ما باقی گذاشته، متوسل شویم‌.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، استان حسینی است و مردم ولایتمدار و دین مداری دارد، گفت: امروز خاضعانه در مقابل مردم استان سر تعظیم فرود می‌آورم که در روز طبیعت، ما را سربلند کرده و حرمت ماه مبارک رمضان را به بهترین نحو ممکن رعایت کردند.

وی با اشار به اینکه دسته های حسینی در روز شهادت امیرالمومنین(ع) و روز طبیعت در این استان بزرگ راه افتادند و مردم به عشق امام علی(ع) به خیابان آمدند، خاطرنشان کرد: بسیاری ابراز نگرانی می‌کردند اما خود مردم با هوشیاری و معرفت و پایه دینی در این روز افتخار آفریدند.

رحمتی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن کریم، معجزه پیامبر(ص) است و امروز باید همه مردم نسبت به معجزه بودن آن آگاه باشند.

وی با بیان اینکه قرآن، کتاب زندگی است و باید زندگی و جامعه اسلامی ما بر مدار آن بچرخد؛ اظهار کرد: معضلات اجتماعی امروز جامعه به دلیل این است که جامعه از قرآن فاصله گرفته و نتوانستیم قرآن را در زندگی جاری سازیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف قرآن کریم، گفت: گام نخست، قرائت قرآن است و گام دوم ترجمه و مفاهیم قرآنی است و باید مفهوم قرآن درک شود و سپس تفسیر قرآن مطرح بوده و باید جلسات تفسیر برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه حفظ قرآن، کارهایی انجام شده و موفقیت‌هایی نیز کسب شده ولی رضایتبخش نیست و باید به مقوله حفظ قرآن در مدارس و جامعه اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تربیت قرآنی، جامعه و فرزندان ما را بیمه می‌کند و زمانی موثر است که از دوران کودکی و نوجوانی و در مدارس انجام شود، گفت: می‌توان فرهنگ و اقدامات قرآنی را در سطح آموزش و پرورش تقویت کرد.

مجید باوردی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی آذربایجان شرقی هم پیشنهاد تشکیل شورای عالی قرآن در استان در راستای تجمیع فعالیت‌های موسسه ها و تشکل‌های قرآنی و نظم بخشی به مسابقات قرآنی و اعزام فعالان قرآنی، احیای پست مشاور قرآنی برای استاندار و لزوم تامین امنیت شغلی اساتید و مربیان قرآن را مطرح کرد.

علی اصل هاشمی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی آذربایجان شرقی نیز از وجود ۱۵۳ موسسه قرآنی در استان خبر داد و گفت: اکنون ۱۳۱ موسسه فعال هستند و ۷۸ درصد این موسسه ها در پرداخت حق الزحمه مربیان و ۹۰ درصد نیز در مکان موسسه مشکل جدی دارند.

وی با اشاره به این‌که اکنون ۶ هزار قرآن آموز در استان وجود دارد، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته حمایتی از قشر قرآنی و مربیان قرآنی انجام نشده و حتی بیمه تعدادی از آن‌ها نیز قطع شده است.

نماینده خانه‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و بانوان فعال قرآنی استان نیز با بیان این‌که خانه‌های قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها تشکیل یافته است، افزود: اکنون تعداد ۵۵۷ خانه قرآنی در استان وجود دارد که ۲۷۰ خانه شهری و ۲۸۷ خانه نیز روستایی هستند.

وی با انتقاد از نبود فضای مناسب برای برگزاری برنامه‌های قرآنی حوزه بانوان، پیشنهاد تخصیص فضایی مناسب برای این برنامه‌ها، ارائه تسهیلات برای تجهیز خانه‌های قرآنی، جذب و بکارگیری نیروهای قرآنی را ارائه داد.

سمیه رضایی به نمایندگی از مجموعه‌های قرآنی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان این‌که به تازگی گام مبارکی در راستای جذب نیروهای قرآنی در بدنه آموزش و پرورش برداشته شده است، افزود: در این راستا شاهد تحولی عظیم در مدارس روستایی بوده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha