یک هزار و ۷۳ مددجو از زندان های استان کرمان آزاد شدند

کرمان-ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۷۳ مددجو از زندان های استان با صلح و سازش توسط  شوراهای حل اختلاف آزاد شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت السلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه پنجشنبه در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان زرند بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش و همت کارکنان شوراهای حل اختلاف ویژه زندان حوزه های قضایی استان کرمان شاهد رشد ۴۳ درصدی آزاد سازی زندانیان نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

وی افزود: خوشبختانه با وساطت شوراهای حل اختلاف و کمک خیران استان که همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و دیه پیش قدم بودند هر ساله در مناسبت‌های مختلف زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان فراهم شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان تصریح کرد: کمک به زندانیان نیازمند از اولویت‌های کاری شورای حل اختلاف است به طوری که کارکنان خدوم شعب شوراهای حل اختلاف در سال گذشته موفق به سازش در سه هزار و ۳۱۷ فقره پرونده و آزادی یک هزار و ۷۳ مدجو از زندان شده اند .

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: با تلاش مجدانه کارکنان خدوم شوراهای حل اختلاف ویژه زندان ، متنفذان و ریش سفیدان ، گذشت اولیای دم و رأفت و گذشت بزرگوارانه خانواده های مقتول زمینه آزادی ۲۷ زندانی فراهم شد و از چوبه دار رهایی یافتند.

یک هزار و ۷۳ مددجو از زندان های استان کرمان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان در پایان بیان داشت: با رهایی مددجویان از زندان ضمن بازگرداندن آنها به جامعه، خانواده های آنان نیز از مشکلات و عواقب آن نیز رهایی می یابند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی اسرائیل در به شهادت رساندن جمعی از مستشاران نظامی در سوریه بیان داشت: مردم با حضور خود در روز قدس فریاد خود را بر سر غاصبان و صهیونیست ها می زنند.

وی ضمن دعوت از کارمندان و قضات دستگاه عدلیه و عموم مردم جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: رژیم صهیونیستی از جنگ با مقاومت فلسطین درمانده است و در ۶ ماه گذشته، بیش از ۳۳ هزار نفر از مردم و زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون کشیده است و بایستی رژیم غاصب صهیونیستی را نسبت به جنایات خود پاسخگو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha