روز قدس بهترین زمان برای فریاد علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است

اردبیل- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی استان و استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: روز قدس بهترین زمان برای فریاد علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین است.

حسام رسولی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز قدس به عنوان مساله اصلی جهان اسلام، روز وحدت مسلمانان جهان در مقابل صهیونیسم جهانی و اعلام انزجار از نژادپرستی افراطی، خوی ددمنشانه رژیمی اشغالگر و اعتراض علیه ظلمی جهانی است.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس بر اساس نقشه شوم نظام سلطه با سردمداری آمریکا و انگلیس برای استمرار سلطه‌شان در خاورمیانه به عنوان کانون اصلی انرژی جهان و مهد ادیان الهی ایجاد شده است و تا این رژیم خونخوار و منحوس وجود دارد، به دلیل ماهیت سرطانی و داعیه سرزمینی‌اش از نیل تا فرات، در منطقه آرامشی وجود نخواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: روز قدس همیشه از حساسیت برخوردار بوده اما امسال حساسیت آن به چند دلیل دوچندان شده است؛ اول اینکه رژیم ددمنش صهیونیستی جنایت‌های خود را در نوار غزه به اوج رسانده و با حمله‌های وحشیانه جان بیش از ۳۳ هزار نفر را گرفته است که بیش از ۶ هزار نفر آنها کودک هستند.

وی با اشاره به مجروح شدن بیش از ۷۵ هزار نفر در جریان حمله‌ نظامی رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: محاصره کامل نوار غزه از سوی ارتش خونخوار صهیونیستی وضعیت ساکنان آن منطقه را در نهایت فلاکت قرار داده است؛ به طوری که نسل‌کشی در نوار غزه دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

رسولی روز قدس را بهترین زمان برای فریاد علیه این جنایت‌های بشری دانست و عنوان کرد: مساله دوم حمله هوایی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق (کشور سوریه) و به شهادت رسیدن جمعی از سرداران و مستشاران نظامی کشورمان در هفته گذشته است که نشان از خوی جنگ‌طلبی و ددمنشی این رژیم اشغالگر دارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ضمن اینکه از خواستار پاسخ کوبنده به این حمله گستاخانه و ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی هستیم، ضرورت دارد که مردم فهیم و با بصیرت ایران با حضور خود در راهپیمایی روز قدس امسال به حداقل وظیفه انسانی و الهی خود در برابر جنایت‌های این رژیم خونخوار و کودک‌کش عمل کنند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: بشر متمدن امروز که داعیه حفظ حقوق طبیعت و حیوانات را دارد، از بریده شدن یک درخت و آزار رساندن به یک حیوان آرام نمی‌گیرد، جریان‌های اعتراضی و پویش‌های آن‌چنانی در فضای مجازی و حقیقی راه‌اندازی می‌کند و به چیزی کمتر از مجازات عاملان رضایت نمی‌دهد، چگونه در برابر کودک‌کشی‌ها و جنایت علیه بشریت حرکتی از خود نشان نمی‌دهد.

روز قدس بهترین زمان برای فریاد علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است

شاهد سکوت مرگبار رسانه‌های بین المللی دربرابر کشتار غزه هستیم/ هیچ انسان آزاده‌ای نباید سکوت کند

وی اظهار کرد: متاسفانه با سلطه‌گری رسانه‌های صهیونیستی شاهد سکوت مرگبار افکار عمومی دنیا در برابر کشتار بی‌رحمانه ساکنان نوار غزه هستیم و با نفوذ لابی‌های صهیونیستی، نهادها و سازمان‌های بین المللی هم تنها به برگزاری نشست‌ها، صدور بیانیه‌ها و اظهار تاسف‌ها بسنده می‌کنند.

رسولی با تاکید بر اینکه هیچ انسان آزاده‌ای در چنین شرایطی نمی‌تواند و نباید هم سکوت پیشه کند، اظهار کرد: مناسبت روز جهانی قدس نه تنها نماد ظلم‌ستیزی برای مسلمانان که به نماد خروش انسان‌های آزاده علیه دشمنان بشریت تبدیل شده و شایسته است که با حضور پرشور خود در راهپیمایی امروز، از این مناسبت در راستای تنویر افکار عمومی به ویژه در بین نسل جوان استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا بیش از ۶ ماه است که منطقه غزه زیر سنگین ترین حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد. طی این مدت بیش از ۳۳ هزار نفر که تعداد زیادی از آنها زنان و کودکان بودند به شهادت رسیدند.همچنین در این مدت بیش از ۷۰ هزار نفر زخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی در بی اعتنایی کامل به قوانین و حقوق بین الملل از جمله حقوق بشر دوستانه حتی به بیمارستانهای غزه نیز حمله کرده و فجیع ترین جنایات را در این مراکز درمانی مرتکب شده است.

این در حالی است که در سایه سکوت جامعه جهانی و بی عملی کشورهای عربی این رژیم سفاک عملا راهخ انتقال هرگونه کمکهای بشر دوستانه را بسته و از گرسنگی دادن به ملت مظلوم فلسطین به عنوان سلاح استفاده می کند

۱۶ مرداد ۱۳۵۸ کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران به ابتکار امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با هدف جلب توجه افکار عمومی جهانی، اعتراض به جنایت‌ها و اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین با عنوان «روز قدس» نام‌گذاری شد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ صبح امروز، ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در شهر اردبیل از چند مسیر آغاز می‌شود و در محل مصلای با سخنرانی علی نیکزاد نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پایان می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha