۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85435155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی در منفعل ترین و شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارد

زاهدان - ایرنا - کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز رژیم صهیونیستی در منفعل‌ترین و شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارد و بحران داخلی درون این رژیم را فراگرفته و افکار عمومی جهانی و همچنین نهادهای حقوق بشری مستقل دنیا از آنها به عنوان رژیمی جنایت کار و کودک کش یاد می‌کنند.

مجتبی شجاعی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تدبیر اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره)، بحران اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد.
وی بیان کرد: امام راحل از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا رژیم غاصب صهیونیستی نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف کرده و از پای درآورد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مساله فلسطین هم بُعد اسلامی دارد و هم بُعد حقوق بشری و قطعا در جهان اسلام امکان ایجاد یک بسیج عمومی برای آزاد سازی فلسطین و شهر بیت المقدس و حرم شریف قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست اسلام وجود دارد.
وی ادامه داد: بی‌گمان، انسجام اسلامی بویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است در این میان، مساله فلسطین و آزادی قدس شریف از جمله نقاط اشتراکی هست که می‌تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

شجاعی افزود: راهپیمایی روز قدس به عنوان نماد دفاع از حریت و عدالت‌ همواره مورد حمایت آزادگان عالم قرار داشته و با گذشت زمان، نه تنها فراموش سپرده نشده بلکه سال به سال بر عظمت و گستردگی آن افزوده شده است.

وی تصریح کرد: مسلمانان همراه با آزادیخواهان جهان در این روز به صورت متحد و یکپارچه حقانیت ملت فلسطین و مقاومت را فریاد می‌زنند.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از عملیات طوفان‌الاقصی و در ادامه حملات گسترده‌ ارتش رژیم اشغالگر قدس با حمایت همپیمانان غربی‌اش علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه، صهیونیست‌ها با کشتار گسترده زنان و کودکان فلسطینی و محاصره تمام عیار غزه، هرآنچه که به مانند قواعد انسانی تلقی می‌شد را زیر پا گذاشته است.

وی بیان کرد: افزایش روزافزون تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها دیگر مانند گذشته قادر به مخفی کردن آمار تلفات خود نیستند و نمی‌توانند حتی افکار عمومی جامعه وحشت زده صهیونیستی در نتیجه طوفان الاقصی را مهار کنند.

شجاعی اظهار کرد: علاوه‌بر این اختلافات سیاسی در هیات حاکمه رژیم صهیونیستی، ارتش و دستگاه‌های امنیتی روزبه‌روز در حال افزایش بوده و ثبات و پایداری ساختاری این رژیم را با چالش‌های کم‌سابقه روبه‌رو کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای جنگ کنونی این بود که اسرائیلی‌ها و به تبع آن آمریکایی‌ها وقتی از مقوله دموکراسی و حقوق بین‌الملل و رویه‌های حقوقی و قانونی و اخلاقی در جامعه جهانی حرف می‌زنند با معیارهای ۲ گانه است، یعنی معتقدند همه مسائل فقط باید برای مردم دیگر کشورها باشد، اما وقتی پای خودشان وسط می‌آید هرگز به این مساله تن نمی‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha