نساجی - ملوان؛ نبرد برای سه امتیاز حساسِ دربی شمال

ساری - ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران در نخستین مسابقه رسمی سال جدید باید امشب از ملوان انزلی میزبانی کند و برای افزایش امیدواری به بقا در لیگ برتر نیز باید هر سه امتیاز شهرآورد لیگ برتری فوتبال شمال کشور را به دست بیاورد.

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر باید از ساعت ۱۹ به مصاف تیم آماده ملوان بندر انزلی برود. دیداری که برای نساجی با توجه به موقعیت بحرانی‌اش در جدول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نساجی که سال ۱۴۰۲ را کابوس‌وار و با کسب نتایجی عجیب و ضعیف به پایان رساند، پس از تغییر چهار سرمربی بالاخره کمی به آرامش رسید و شرایط بهتری پیدا کرد و اکنون در آغاز سال نو فقط باید به کسب امتیاز از ۹ مسابقه باقیمانده تا پایان فصل بیندیشد.

الهامی و بازیکنانش امشب در حالی به مصاف دیگر تیم ریشه‌دار فوتبال شمال کشور می‌روند و شهرآورد لیگ برتری فوتبال شمال ایران را برگزار می‌کنند که شرایط مساعدی در جدول ندارند و در مقابل انزلی‌چی‌ها در ایده‌آل‌ترین وضعیت ممکن قرار دارند و به قول مصطفی مربیِ نساجی با کیفیت‌ترین نسخه ملوان سال‌های اخیر را شکل داده‌اند.

ملوان با کسب ۳۵ امتیاز از ۲۱ مسابقه در رتبه پنجم جدول قرار دارد. ۹ برد، هشت تساوی و ۴ شکست حاصل کار انزلی‌چی‌ها در لیگ برتر است. بازیکنان تیم مهدی تارتار ۲۵ گل به ثمر رسانده‌اند و ۱۵ گل دریافت کرده‌اند.

اما نساجی با ۲۰ امتیاز کمتر از ملوان شرایط مناسبی در جدول ندارد و قعرنشین است. نساجی که از زمان روی کار آمدن الهامی شراط بهتری پیدا کرده، در حال حاضر با ۱۵ امتیاز از ۲۱ مسابقه در رتبه پانزدهم جدول ایستاده است.

نساجی - ملوان؛ نبرد برای سه امتیاز حساسِ دربی شمال

نساجی ۱۱ فروردین در دیداری دوستانه موفق شد شمس‌آذر قزوین را با نتیجه ۲ – ۱ شکست دهد و سال را با برد در دیداری تدارکانی آغاز کند. نساجی‌چی‌ها شرایط فنی و روحی بهتری نسبت به نساجیِ پیش از حضور الهامی دارند و همین تفاوت نیز هواداران این تیم را امیدوار کرده که سال جدید را با کسب امتیاز آغاز کنند.

حضور هواداران در مسابقه امروز برای نساجی مانند دیدار خانگی هفته بیستم که ۲۳ اسفند مقابل شمس‌آذر برگزار شد و با پیروزی نساجی همراه بود می‌تواند تعیین کننده و اثرگذار باشد. به همین دلیل نیز مدیریت باشگاه نساجی تصمیم گرفت که ورود هواداران به ورزشگاه برای تماشای این مسابقه را رایگان کند تا استقبال حداکثری برای حمایت از نساجی رقم بخورد.

وجه اشتراک مهم هر ۲ تیم قدمت و ریشه‌دار بودن و بویژه جوِ هوادارای آن‌هاست. نساجی و ملوان با بیش از نیم‌قرن قدمت در بین قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایران قرار می‌گیرند. نساجی از سال ۱۳۳۸ و ملوان از سال ۱۳۴۸ پا به عرصه فوتبال گذاشتند و فضای هوادارای ۲ تیم نیز همواره زبانزد فوتبالی‌های ایران بود.

نساجی در صورت پیروزی در این مسابقه دشوار و حساس خانگی می‌تواند به مسابقه استقلال خوزستان و پیکان تهران چشم بدوزد و در صورت تساوی یا شکست استقلال خوزستان یک پله دیگر در جدول صعود کند. ملوان هم برای فاصله نگرفتن از جمع تیم‌های بالای جدول و از دست ندادن رتبه پنجم فقط به کسب برد می‌اندیشد.

دیدار امروز چهارمین تقابل نساجی و ملوان در لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. در سه مسابقه پیشین نساجی و ملوان که در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور برگزار شد ۲ بار ملوان به پیروزی رسید و یک مسابقه نیز با نتیجه تساوی ۲ – ۲ پایان یافت. هر ۲ برد ملوان هم در انزلی رقم خورد. البته ملوان تجربه پیروزی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را نیز دارد. این تیم ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهید وطنی توانست نساجی را ۱ – ۰ شکست دهد.

البته به جز این پنج مسابقه در جام حذفی و لیگ برتر، بر اساس آمارهای موجود ۲ تیم در قالب رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور دست‌کم چهار بار در انزلی و چهار بار هم در قائمشهر به مصاف هم رفتند که ۳ برد برای هر کدام و دو تساوی حاصل این دیدارها بود.

دیدار نساجی و ملوان را وحید زمانی داوری می‌کند و محمد عطایی، علی‌اکبر نوری و میثم حیدری کمک‌های زمانی در این مسابقه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha