تاکید سخنرانان نشست روز قدس در ایرلند بر اهمیت نقش مقاومت فلسطین برای آزادی این سرزمین

لندن – ایرنا – شرکت‌کنندگان در نشستی که با موضوع روز جهانی قدس در دوبلین (ایرلند) برگزار شد، اهمیت نقش گروه‌های مقاومت فلسطینی را برای آزادی این سرزمین، مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این نشست که با حضور فعالان مدنی، اندیشمندان، صاحب‌نظران ایرلندی و مسلمان و همچنین سفرای کشورهای مالزی و عراق برگزار شد، کاظم شریف کاظمی، کاردار سفارت کشورمان مطالبی را در خصوص تکریم روز قدس مطرح کرد.

وی بر حمایت همیشگی و مستمر ایران برای آزادی فلسطین تاکید و این روز را یک نماد محکم و قوی برای آزادی فلسطین توصیف کرد.

کاظمی همچنین اشاره کرد که در هر کشوری که قدرت استعماری در آن ورود پیدا کرد، تاریخ نشان داده که مذاکره افاقه نکرده است.

او در این رابطه به تاریخ اشغال‌گری انگلیس در ایرلند و ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که انگلیس در طول جنگ جهانی اول وارد ایران شد با مقاومت مردمی و فعالیت‌های سلحشورانه رئیسعلی دلواری روبرو شد. یک سال بعد هم مردم ایرلند در برابر اشغال‌گری انگلیس در این کشور قیام کردند.

کاردار کشورمان با بیان این مطلب نتیجه گرفت که مقاومت بخش جدایی‌ناپذیری از اشغال است و هرجا که اشغال صورت می‌گیرد، مقاومت برای آزادی آن سرزمین تشکیل می‌شود.

سایر سخنرانان نیز مطالبی را در همین رابطه مطرح و تصریح کردند که همواره اقدامات مقاومت برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی اثر بخش بوده است.

این موضوع از سوی «دیو الوی» فعال سیاسی ایرلندی و نویسنده کتاب سوء تفاهم در خصوص اسلام و مسجدالاقصی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به روند استقلال ایرلند و حماسه‌ها و مقاومت‌هایی که در طول تاریخ این کشور صورت گرفت، تصریح کرد: اگر مقاومت‌های مسلحانه وجود نداشت قدرت استعماری انگلیس دست از اشغال ایرلند بر نمی‌داشت.

سخنرانان در بخش دیگری از این نشست توقف کامل نسل کشی در غزه و اقدامات بین‌المللی برای مجازات رژیم صهیونیستی را خواستار شده و بر لزوم اقدام همه مسلمانان و غیر مسلمانان در این زمینه تاکید کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده قرار است راهپیمایی روز جهانی قدس روز یکشنبه در مرکز شهر دوبلین برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha