بارش باران طراوت بهاری ارومیه را دوچندان کرد

ارومیه- ایرنا- بارش باران که از نخستین ساعات بامداد امروز، یکشنبه در برخی نقاط آذربایجان‌غربی آغاز شده است، بر طراوت روزهای بهاری در این استان به ویژه ارومیه افزود و موجب شادی شهروندان و کشاورزان شد.

به گزارش ایرنا بارش باران و ورود سامانه بارشی به استان که از هفته قبل پیش بینی شده بود، محقق شد و اغلب شهرها و مرکز استان امروز یکشنبه شاهد بارندگی های مطلوبی هستند.

بر اثر این بارندگی ها برخی نقاط شهری و برون شهری ارومیه در ساعت های اولیه روز دچار آبگرفتگی شدند که موجب کندی در تردد شهروندان نیز شد.

خبرهای رسیده به ایرنا بیانگر بارش باران در اغلب نقاط مرکز استان بوده که کندی تردد در مسیرهای مواصلاتی برون شهری را موجب شده است.

در کنار بارش های دل انگیز فروردین ماهی، طبق پیش بینی های روز گذشته اداره کل هواشناسی استان کاهش تدریجی دمای بیشینه در منطقه و به خصوص در ارومیه با تقویت سامانه بارشی آغاز و این کاهش تا هشت درجه پیش بینی شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های رگباری که از روز شنبه در نواحی مختلف و به ویژه مرکزی استان شروع شده، تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم دارد.

مهدی صابری افزود: اوج بارشها در ارومیه و در جنوب استان در روز های یکشنبه و دوشنبه خواهد بودکه همراه با رعد و برق و و احتمال تگرگ در نقاط مستعد است.

وی بیان کرد: لازم است شهروندان و دستگاههای خدمات رسان به هشدار نارنجی صادر شده توسط اداره کل هواشناسی توجه ویژه داشته داشته باشند تا از بروز خسارتهای پیشگیری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در این زمینه اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی و پیش بینی احتمال سیلاب و طغیان رودخانه ها وجود دارد و در این زمینه علاوه بر هشدار زرد صادر شده در هفته گذشته هفته جاری هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده است.

یاسر اشتاد بیان کرد: هرچند روز سه شنبه نیز در استان بارندگی ها ادامه دارد ولی روز چهارشنبه مجدد سامانه بارشی تقویت می شود.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان، کوهنوردان و مردم محلی از تردد در نقاط مرتفع و چرای دامها به علت احتمال وقوع صاعقه و وزش باد بپرهیزند و نسبت به محکم سازی سازه های ساختمانی و تبلیغاتی نیز اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت چالدران با چهار درجه بالای صفر خنک ترین و میاندوآب با ۲۴ درجه بالای صفر گرم ترین شهرهای استان بودند؛ دمای ارومیه هم بین مثبت هشت و ۲۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان، آذربایجان غربی در سال زراعی جاری و تا ۱۸ فروردین ماه به طور میانگین شاهد ۲۰۳ میلیمتر بارندگی بوده است؛ میانگین بارش ارومیه مرکز استان نیز تا کنون ۱۲۶ میلیمتر ثبت شده که با پیش بینی بارش های هفته جاری احتمال افزایش این ارقام وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha