۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85437309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گوشت مرغ در لرستان به ۹۳ هزار تن افزایش می یابد

خرم آباد - ایرنا - ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان سال گذشته به ۷۳ هزار تن رسید که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جاری، این رقم امسال به ۹۳ هزار تن افزایش خواهد یافت.

سیدعماد شاهرخی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴ میلیون و سال قبل از آن نیز ۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفت و پیش بینی می شود این رقم امسال تا ۲۰ هزار تن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مردم برای نوروز و ماه مبارک رمضان طی هفته پایانی سال گذشته سه هزار و ۶۲ تن گوشت مرغ در استان توزیع شد که معادل ۲ برابر مصرف روزانه استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مصرف سالانه گوشت مرغ در استان را ۵۵ هزار تن برشمرد و اضافه کرد: جوجه ریزی فروردین امسال نیز با ۲ میلیون قطعه در استان آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان ماه به چهار میلیون قطعه برسد.

شاهرخی اظهار داشت: با وجود اینکه ایام منتهی به سال جدید مشکل تامین مرغ در سایر استان‌ها وجود داشت، اما لرستان از نظر تامین کالاهای اساسی از جمله مرغ مشکلی نداشت و بازار در آرامش بود.

وی یادآور شد: همچنین پارسال شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از مرغداران باتوجه‌ به جوجه‌ریزی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در ماه‌های پایانی سال و امکان کاهش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ، در ۲ مقطع مبادرت به خرید از محل تولید داخل کرد که در راستای حمایت از مرغداران بیش از ۲ هزار تن مرغ منجمد از تولیدکنندگان خریداری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: به‌ منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ گرم، با لحاظ‌ کردن حدود ۲۰۰ هزار ریال یارانه به‌ ازای هر کیلوگرم، مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده تحت نظارت ستاد تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم ۶۵۷ هزار ریال در نمایشگاه‌های نوروزی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز فروش مجاز توزیع شد.

شاهرخی همچنین گفت: ۷۰۰ واحد مرغداری در لرستان وجود دارد که سال گذشته با راه اندازی ۱۶ واحد راکد ظرفیت تولید نسبت به سال قبل از آن با افزایش ۹ هزار تنی به ۷۳ هزار تن رسید و امسال نیز تامین به موقع نهاده‌های دامی، احیای ظرفیت‌های راکد، ایجاد واحدهای جدید و بهره گیری کامل از ظرفیت‌های موجود، در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha