۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85437448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به حضور کلینتون در یک دانشگاه

تهران- ایرنا- «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا پس از حضور در دانشگاه ولزلی ایالت ماساچوست، با اعتراض دانشجویان حامی فلسطین روبرو شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه نیویورک تایمز، دانشجویان دانشگاه ولزلی در حمایت از مردم فلسطین حضور کلینتون وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما را در محوطه این دانشگاه محکوم کردند.

گفته می شود این مقام سابق آمریکایی برای افتتاح مرکزی به نام خود در این دانشگاه حضور پیدا کرده بود.

کلینتون از جمله دانش‌آموختگان این دانشگاه است که اکنون با گذشت بیش از نیم قرن بار دیگر به این مکان بازگشته بود.

معترضان در دانشگاه ولزلی ماساچوست در این تظاهرات اعلام کردند که هیچ علاقه ای به دنباله روی این بانوی اول سابق نداشته و در حالیکه سعی می کردند شناخته نشوند، وی را محبوب ترین جنایتکار جنگی ولزلی می نامیدند که دستهایش یه خون آلوده است.

یکی از دانشجویان معترض نیز اندکی پیش از پایان سخنرانی کلینتون به حالت اعتراض برخاسته و وی را به بی تفاوتی به خشونت علیه فلسطینیان متهم کرد.

یکی از دانشجویان حاضر در این تظاهرات در بیانیه ای در این خصوص گفت: از طرف معاونت دانشجویی به طور مداوم تهدید می شده که براساس آیین نامه های محیط دانشگاهی رفتار کند و در غیر این صورت شمار دانشجویی وی ثبت شده و با وی مطابق سیاست های دانشگاهی رفتار می شود.

یکی از سازمان دهندگان تظاهرات هم به نیویورک تایمز گفت «به طور مکرر از مدیریت دانشگاه به ما اعلام می شد که هر نوع وقفه در مراسم سخنرانی هیلاری کلینتون منجر به ایجاد یک کد می شود که در نهایت تعلیق آنها را از ادامه تحصیل در ولزلی به دنبال دارد». وی افزود: ما اجازه نداریم تابلوهای اعتراضی را به داخل محوطه دانشگاه بیاوریم و یا حتی در این اعتراض حضور پیدا کنیم.

از زمان آغاز حملات جنایتکارانه اسرائیل در غزه، بسیاری از کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات متعدد بوده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha