۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85438351
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نماز عید فطر در ۵۰۳ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85438351
نماز عید فطر در ۵۰۳ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: نماز عید سعیدفطر امسال در ۵۰۳ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود و این اماکن متبرکه برای برگزاری نماز باشکوه عید فطر آماده شده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دعا و سخنرانی از برنامه‌های نماز عید سعیدفطر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان است.

وی عنوان کرد: خطبه‌های نماز عید سعیدفطر در بقاع مجری طرح ضیافت الهی توسط مبلغان اعزامی از قم و روحانیون مستقر و در بقاع غیرمجری این طرح نیز توسط روحانیون بومی اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، عید فطر را یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان خواند و اظهار کرد: این عید، جشن نیایش مومنان و نمادی از همبستگی مسلمانان در سراسر جهان است.

وی اظهار کرد: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری که از ۲۲ اسفندماه گذشته در ۴۲۵ بقعه متبرکه استان به اجرا درآمد تا ۲۳ فروردین ماه جاری پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد و در اجرای این طرح ۴۰ مبلغ بومی و ۳۵۰ مبلغ غیربومی در برگزاری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در استان گیلان همکاری دارند.

وی، برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم، جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح ضیافت الهی را از جمله برنامه‌های قرآنی در این طرح اظهار و عنوان کرد: برنامه‌های با نشاط معارفی، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغان توانمند در حوزه کودک و نوجوان و اجرای مسابقه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

عید فطر روز اول ماه شوال و پایان ماه رمضان است؛ این عید از مهمترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است، در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند، پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha