هنر انقلابی در اندیشه و آثار شهید آوینی متبلور است

اهواز - ایرنا - رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به تبلور هنر انقلابی در اندیشه و آثار شهید آوینی گفت: شهید آوینی شخصیتی است که در راستای هنر انقلاب اسلامی، تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت را با روایت‌های هنری و تصویری زنده نگه دارد.

محمد شهباز گهرویی دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهید آوینی با زبان هنر آثار ارزشمندی از ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تولید کرده است اظهار کرد: این شهید با تولید مجموعه روایت فتح، خدمت بزرگی به هنر انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه شهید آوینی در حوزه های سینما، فرهنگ، دفاع مقدس و ادبیات صاحب آثار ارزشمندی است گفت: امروز باید با جنگ نرم و ترکیبی تولید محتوای فرهنگی و رسانه ای به جنگ با دشمن رفت.

رئیس حوزه هنری خوزستان خاطر نشان کرد: امسال، برای نخستین بار درگاهی در نظر گرفته شده تا از طریق آن هنرمندان و هنردوستان بتوانند در انتخاب چهره هنر سال نقش‌آفرینی کنند.

شهباز گهرویی بابیان اینکه پس از مشخص شدن افراد برگزیده آرای مردمی و افراد برگزیده از نگاه داوران، هیات داوران چهره هنر انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کنند افزود: در این نظرسنجی هر شرکت کننده می‌تواند از طریق ورود به درگاه مشخص شده، به سه چهره برگزیده هنر انقلاب و یک هسته هنری موثر انقلاب اسلامی رای دهد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در نظرسنجی از طریق لینک B۲n.ir/t۸۶۴۳۹ وارد درگاه انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی شوند.

به گزارش ایرنا، شهید آوینی در شهریور ۱۳۲۶ هجری خورشیدی در کنار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دیار ری دیده به جهان گشود. مجموعه روایت فتح کاری ماندگار از شهید آوینی است که تا همیشه تاریخ نام و یاد و اندیشه او را در میان ما زنده نگاه می‌دارد. این مجموعه با موسیقی ماندگارش مانند ستاره ای در آسمان ایثار و شهادت می‌درخشد و به گفته یکی از بزرگان، که «هنر کوبنده سلطه گران است» به واقع شهید مرتضی آوینی در این اثر ارزش‌های ناب اسلامی را احیا کرده است.

شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

این شهید والامقام در ۲۰ فروردین سال ۷۲ براثر انفجار مین جان به جان‌آفرین تسلم کرد و همرزمان شهیدش پیوست.

سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha