۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85439037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی برداشت ۶۳ هزار تن کلزا در خوزستان

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85439037
پیش‌بینی برداشت ۶۳ هزار تن کلزا در خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۲ برابر خواهد شد.

عبدالرضا سیداحمدی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در سال زراعی جاری ۴۳ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول از این سطوح برداشت شود.

وی افزایش ۲ برابری برداشت کلزای خوزستان را پیش‌بینی کرد و گفت: خوزستان مقام اول کشت و تولید کلزا در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: ۴۰ مرکز خرید در استان آماده خرید محصول کلزا از کشاورزان هستند که این محصول با قیمت تصمینی هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

سیداحمدی تصریح کرد: کلزا در مزارع ۲۶ شهرستان کشت شده که بیشترین سطح مربوط به شهرستان‌های شوش و بهبهان است.

وی ادامه داد: برداشت کلزا در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و بهبهان در حال انجام است و تاکنون ۳۱۵ تن محصول از این سطوح برداشت و به مراکز خرید انتقال داده شد.

وی ارقام کشت شده را شامل هایولا ۵۰ و مقدار جزیی بذر تراپر عنوان و اضافه کرد: این ارقام جز ارقام هیبرید پرمحصول هستند و متوسط عملکرد آن‌ها در شرایط مناسب تا ۳.۵ تن گزارش شده است.

سیداحمدی اظهار داشت: نیاز مزارع کلزا به کمباین جهت برداشت تامین شده و برای مناطق دوردست و سخت گذر تمهیدات لازم جهت انتقال کمباین به این مناطق اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، برداشت محصول کلزا در استان خوزستان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha