۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 5542
کد خبر: 85439234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پدر امدادگر کشته‌شده آشپزخانه مرکزی جهانی: آمریکا باید حمایت از اسرائیل را خاتمه دهد

تهران- ایرنا- "جان فلیکینگر" پدر امدادگر کشته شده در حمله هوایی اسرائیل به کاروان "آشپزخانه مرکزی جهانی" خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگر ایالات متحده، تل‌آویو را تهدید به تعلیق کمک‌ها می‌کرد، پسرم زنده بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از گاردین، پدر یکی از قربانیان حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو امدادی «آشپزخانه مرکزی جهانی»، خطاب به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشتارهای اسرائیل در منطقه تحت کنترل حماس باید پایان یابد و برای تحقق این امر آمریکا باید از نفوذ و قدرت خود بر رژیم اسرائیل استفاده کند.

جیکوب فلیکینگر ۳۳ ساله و شهروند آمریکایی-کانادایی ساکن پورتوریکو یکی از هفت امدادگر سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» بود که در تاریخ یکم آوریل (۱۳ فروردین) در حمله هوایی اسرائیل به خودروی این سازمان در نوار غزه کشته شدند.

او در واکنش به اخطار جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در پی وقوع این کشتار گفت: امیدوارم این شیوه همیشگی باشد و آمریکا با تعلیق کمک‌ها، اقدامی عملی برای ایجاد تغییر در رویه‌های اسرائیل انجام دهد.

پدر این امدادگر عنوان کرد جیکوب باوجود اطلاع از مخاطرات حضور در غزه به این سفر امدادی رفت. او باوجود مخالفت خانواده برای کمک به اهالی غزه که در معرض قحطی تمام‌عیار هستند به این سفر رفت.

اعضاء «آشپزخانه مرکزی جهانی» تصریح می‌کنند که حضور و مسیر حرکت آنها در غزه به ارتش اسرائیل اعلام شده بوده است.

پدر جیکوب با رد ادعای رژیم اسرائیل مبنی‌بر غیرعمدی بودن این حادثه می‌گوید: از نظر من این حمله اقدامی عمدی بود تا امدادگران بترسند و جریان ارسال کمک‌های بشردوستانه متوقف شود.

او با اشاره به اینکه «آشپزخانه مرکزی جهانی» از زمان وقوع این حادثه ارسال کمک‌ها به غزه را متوقف کرده است، افزود: رژیم اسرائیل از غذا به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند.

طبق اعلام سازمان خیریه جهانی اکسفام، از آغاز جنگ غزه، بیش از ۳۳ هزار فلسطینی شهید، ۴۵ درصد بناهای غزه با خاک یکسان و نزدیک به ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند. به‌علاوه، ۳۰۰ هزار فلسطینی در شمال غزه گرفتار شدهند که با روزی ۲۴۵ کالری یعنی ۱۲ درصد از میزان ضروری روزانه زنده‌اند.

بااین‌حال این نه شهادت روزانه زنان و کودکان فلسطینی، که کشتار هفت شهروند اروپایی، آمریکایی و استرالیایی عضو «آشپزخانه جهانی مرکزی» بود که خشم جهانی علیه اسرائیل را به نهایت رساند و سبب شد لفاظی همیشگی جای خود را به عمل‌گرایی نسبی بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha