۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85440016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه ایلام: ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با تاکید بر تقویت دوره‌های آموزش‌های مهارتی اشتغالزا به سربازان وظیفه، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که سربازان وظیفه بعد از پایان خدمت، با کسب این مهارت‌ها به سمت و سوی خوداشتغالی گام بردارند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "جمال شاکرمی" روز سه شنبه در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی با موضوع مهارت‌افزایی و اشتغال سربازان وظیفه با بیان اینکه سوق دادن جوانان به سمت اشتغالزایی با هدف کاهش معضل بیکاری از اهمیت زیادی برخودار است، اظهار کرد: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در طول دوران خدمت و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به این قشر از برنامه‌های مهم امسال نیروهای مسلح است.

وی اظهار کرد: با همکاری اداراتی چون فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی به سربازان آموزش‌ها و مهارت‌های لازم جهت حرفه‌آموزی بعد از پایان خدمت ارائه شود.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه یک قرارگاه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح با هدف مهارت‌آموزی سربازان تشکیل شده است، ادامه داد: حرفه‌آموزی سربازان و اختصاص وام خوداشتغالی به آن‌ها به کاهش جمعیت بیکار استان کمک می‌کند.

وی یادآور شد: باید یک سهم از تسهیلات بخش اشتغال در اختیار نیروهای مسلح برای پرداخت وام به سربازان مهارت دیده قرار بگیرد تا این افراد بعد از پایان خدمت سربازی بر اساس حرفه و مهارتی که آموخته‌اند، برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان استان ایلام بیان کرد: برای مهارت‌آموزی سربازان مشارکت همه دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل مورد نیاز است و ارگان‌های نظامی زیرمجموعه ستادکل نیروهای مسلح نیز تعداد سربازان وظیفه، استعداد و علائق آن‌ها به حرفه‌های خاص را احصا کنند تا فرایند آموزش این قشر تسهیل و تسریع یابد.

فرمانده سپاه ایلام: ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان نیازمند مشارکت دستگاه‌های متولی است

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استاندار ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی سربازان وظیفه مصوب شد که این رقم به ۴۰۰ میلیارد ریال از محل جزء سه تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

"جمیل شوهانی" افزود: بانک‌های عامل سپه و صادرات تا پایان خردادماه تسهیلات متقاضیان سال ۱۴۰۲ را پرداخت کنند و فرایند تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان سال ۱۴۰۳ نیز از تیرماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۰۱ میلیارد ریال به سربازان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

شوهانی یادآور شد: برای سال جاری پس از ابلاغ اعتبار و تعیین سهیمه سربازان نیروهای مسلح، طبق آموزش‌ها و مهارت‌های فراگرفته به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

"حمیدرضا رییسی" مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در این نشست، خاطرنشان کرد: ۳۸۰ هزار ساعت آموزش تعهد در سال گذشته برای نیروهای مسلح انجام شده است و امسال نیز این اداره کل آماده ارائه آموزش‌های مهارت محور برای سربازان نظام وظیفه است.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور فرماندهان و نمایندگان نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه آموزش‌های اشغالزا برای سربازان وظیفه در حین خدمت در فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha