۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱
کد خبر: 85440464
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

قرآن چراغ هدایت بشریت است

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱
کد خبر: 85440464
قرآن چراغ هدایت بشریت است

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: قرآن چراغ هدایت بشریت است و همه ما اگر می‌خواهیم در آخرت پشیمان نشویم باید به آن تمسک بجوییم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی عصر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه جز خوانی قرآن کریم در مصلای این شهرستان اظهار کرد: در آخرین روز ماه مبارک رمضان بر سر سفره پر خیر و برکت قرآن توشه هدایت و روشنگری بر می‌داریم.

وی ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده این محفل بزرگ قرآنی، قرائت قرآن را به منزله دروازه ورود به آن و تدبر در آیات الهی را وسیله درک و فهم حقایق قرآن عنوان کرد و ادامه داد: تفکر و اندیشه کردن در قرآن باعث آشنایی با مفاهیم عالی و ارزشمند آن شده و در زندگی ما تأثیر نیکو دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آستارا حضور گسترده و استقبال بی سابقه مردم به ویژه خواهران بزرگوار از این مراسم را نشانه تدین و دینداری مردم عزیز آستارا به دین و معنویت دانست و افزود: دشمنان به دنبال نقاط ضعف می گردد تا با بزرگنمایی و سیاه نمایی فضای جامعه را آلوده و دین گریز نشان دهد ولی حقیقت و واقعیت همین علاقه مردم به مسایل دینی و مذهبی است.

وی با تاکید بر اینکه باید اثر معنوی این ماه مبارک و به ویژه این محافل قرآنی را بعد از ماه مبارک رمضان حفظ کنیم، تاکید کرد: استمرار این حرکات بعد از ماه مبارک رمضان نیز می تواند به رشد معنوی و اخلاقی در خانواده‌ها و جامعه بیانجامد.

تقویت و گسترش انس و تدبر در قرآن از ماموریت‌های دارالقرآن است

رییس موسسه دارالقرآن الکریم المهدی(عج) آستارا در ادامه مراسم اختتامیه اظهار کرد: توسعه انس و تدبر در قرآن و گفتمان‌سازی مفاهیم پایه قرآنی بین عموم مردم ۲ ماموریت اساسی سازمان دارالقرآن الکریم است.

سید اصغر حسینی افزود: امروز با توجه به فضا و شرایط فرهنگی ایجاد شده باید یک حرکت جبهه‌ای صورت گیرد و فعالیت‌ها بر این اساس در راستای برنامه‌های ماموریت محور و عملیات محور تعریف شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده و جامعه ادامه داد: اگر دامن بانوان در کشورمان قرآنی شود، یک خانواده قرآنی به وجود می‌آید به همین دلیل باید نسبت به این قشر فهیم اهتمام بیشتری داشته باشیم.

رییس موسسه دارالقرآن الکریم المهدی (عج) شهرستان آستارا اضافه کرد: در همه روایات و احادیث داریم که اهل بیت علیهم السلام بخشی از زندگی و روز خود را به قرائت قرآن اختصاص می‌دادند اما متاسفانه ما نتوانستیم آن را در جامعه خودمان اجرایی کنیم و احساس می‌کنم که درگیر کارهای تشریفاتی شده‌ایم.

وی به جایگاه والای تلاوت و تأثیر آن بر جامعه قرآنی اشاره کرد و با بیان اینکه تلاوت قرآن در کشور ما تعریف درستی ندارد، افزود: متأسفانه تلاوت به یک کار تشریفاتی تبدیل شده، در حالیکه رهبر معظم انقلاب خلاف این موضوع را می‌فرمایند؛ چرا که شنیدن آیات قرآن باعث خواندن بیشتر آن شده و جامعه را نسبت به حفظ قرآن کریم ترغیب می‌کند.

حسینی تاکید کرد: ما در موسسه دارالقرآن الکریم المهدی(عج) شهرستان آستارا در تلاشیم تا نوجوانان، جوانان و بزرگسالان زن و مرد را به سمت قرآن آموزی و حفظ آن ترقیب نماییم و امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدامات عملی خوبی را انجام دهیم.

در پایان مراسم از قارایان و دست‌اندرکاران مراسم جزء خوانی و همچنین قرآن دوستان که در این مراسم حضور داشتند با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha