۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85440625
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خطیب نماز عید فطر قم: دست‌های آلوده تفرقه‌افکن از جامعه اسلامی قطع شود 

قم- ایرنا - خطیب نماز عید فطر در قم با بیان اینکه امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی دراز شده است گفت: باید با توان و قدرتی که در ماه رمضان پیدا کردیم، این دست‌های آلوده و تفرقه‌افکن را قطع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شبستان امام‌ خمینی(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) افزود: به برکت روزه ماه مبارک رمضان به تقوای خاصی در این ضیافت الهی نائل شدیم، این دستاورد مهم رمضانیه را باید به شدت مراقبت و محافظت کنیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت با بیان اینکه عید فطر رابطه تنگاتنگی با وجود نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) دارد خاطرنشان کرد: اگر در روز عید فطر اُمت پیامبر اکرم نسبت به پیشوای عظیم‌الشان و رهبر معظم‌الهی کار و حرکت شایسته‌ای انجام دهند، آن وقت این عید یک عید واقعی محمدی خواهد شد.

سعیدی یادآور شد: مهمترین چیزی که پیامبر از امت اسلامی مطالبه می‌کند، حفظ وحدت است.

وی افزود: همان گونه که خداوند این امت اسلامی را به عنوان برادران یکدیگر قرار داد، این انسجام و وحدت اسلامی آن قدر مهم و اثر بخش است که در پرتو آن می‌توان به همه هدف‌های خود در جامعه رسید.

سعیدی تصریح کرد: اگر از ناحیه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این حکم‌ الهی انجام می‌شد، هرگز مظلومان فلسطین و غزه به این مصیبت‌ها، ظلم و جنایت‌ها گرفتار نمی‌شدند و هرگر سرزمین‌هایشان غصب نمی‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: عید فطر برای مسلمانان آگاه و هوشیار می‌تواند شروع دوباره زندگی معنوی باشد.

سعیدی اضافه کرد: مثل بهار که برای طبیعت، زندگی جدیدی به همراه می‌آورد، عید فطر نیز نوید زندگی جدید معنوی را به همراه دارد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اکنون که ضیافت‌الهی به پایان رسیده، عید فطر شروع سال جدیدی است، انسان می‌تواند با بهره‌گیری از دستاوردهای ماه رمضان صراط مستقیم الهی را پیش بگیرد و از کج راهه‌ها بپرهیزد.

خطیب نماز عید فطر قم: دست‌های آلوده تفرفه‌افکن از جامعه اسلامی قطع شود 


امر به معروف و نهی از منکر لازمه اصلاح در جامعه است

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران نیز در خطبه های نماز عید فطر در این مکان مقدس با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ارکان و دو استوانه مهم برای جامعه است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) نیز در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر در دوران خودشان، بر ضرورت اجرای امر به معروف برای اصلاح مشکلات جامعه تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد با بیان اینکه امروز، عیدی مبارک برای همه مسلمانان است، اظهار کردند: در این روز از خداوند متعال طلب می‌کنیم که همانطور که پیامبر اسلام(ص) را از همه بدی‌ها خارج کردند ما راهم از همه بدی‌ها خارج کنند.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در چنین روزی نماز عید فطر اقامه فرمودند و بعد از نماز در خطبه نماز تاکید داشتند که «مردم بدانید که خداوند امروز را برای شما عید قرار داده است و شما را لایق انتخاب کرده، خدا را ذکر کنید تا خداوند هم شما را یاد کند، خدا را بخوانید و دعا کنید تا خداوند هم از شما بپذیرد و اجابت فرماید و فطره خود را پرداخت کنید که این سنت پیامبر اسلام(ص) و فریضه‌ای واجب است.»

وی گفت: امروز باید دعا کنیم که همه مسلمانان عالم در نقاط مختلف جهان بر ظالم‌های دنیا پیروز شوند؛ برای کمک مستمر به مظلومان اعلام آمادگی می‌کنیم و در این راستا همیشه قوی و پایدار هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha