۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶
کد خبر: 85441500
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

نوای هزار رنگ موسیقی جنوب کرمان در رمون نواخته شد+فیلم

جیرفت- ایرنا- جشنواره آواها و نواهای مناطق سردسیر جنوب کرمان امروز (پنجشنبه) در منطقه رمون جیرفت برگزار شد. 

به گزارش ایرنا برگزاری این جشنواره با بخش های متنوعی همراه بود البته مقدمه برگزاری همیشگی جشنواره آواها و نواهای جنوب کرمان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این رابطه در این جشنواره گفت: جشنواره آواها و نواها را هر ساله در رمون برگزار خواهیم کرد و دبیرخانه آن در این منطقه خواهد ماند اما از این پس با عنوان آواها و نواهای جنوب کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید احمد حسینی افزود: سیاست وزارت تمرکز زدایی از مرکز به روستاها و مناطق مختلف است و در این راستا برای هر منطقه یک رویداد فرهنگی و هنری را تعریف می کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنرمان در دنیا برتر است اما هنوز آن را باور نکرده‌ایم ادامه داد: احیای خرده فرهنگهای این منطقه و مناطقی که مغفول واقع شده است مورد توجه است و آن را به نسل های کنونی و آینده معرفی می کنیم.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: همچنین تلاش می کنیم از این راه این منطقه خوش آب و هوا را به عنوان یک منطقه گردشگری به کشور معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: نگاه دولت مردمی برون سپاری و واگذاری برنامه ها به خود مردم است و در آینده این برنامه‌ها را به مردم واگذار می کنیم.

نماینده منتخب مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد هم در این جشنواره اظهار کرد: مشکل این منطقه با وجود ظرفیت گردشگری آن راه سخت دسترسی است.

بهنام سعیدی با بیان اینکه اهداف برگزاری این جشنواره ها معرفی این ظرفیت ها است افزود: رمون ظرفیت های فرهنگی خوبی هم دارد که باید معرفی شود و نیروی انسانی خوب مردم در کنار طبیعت آن از جمله این ظرفیت ها است.

وی یادآور شد: در منطقه رمون جوانانی پرورش یافته‌اند که تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در مورد انتقال آب هلیل رود وجود دارد گفت: نمی گذاریم کسی به هلیل دست درازی کند، خود مردم جیرفت با کمبود آب مواجه هستند و روستاهایی داریم که در شبانه روز ۲ ساعت آب دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha