نگاهی به کارنامه یزدی‌ها در لیگ برتر والیبال کشور

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبر: 85442271
نگاهی به کارنامه یزدی‌ها در لیگ برتر والیبال کشور

یزد- ایرنا- سی‌وهفتمین دوره لیگ برتر والیبال مردان ایران در فصل جاری به پایان رسید و سه تیم شهداب یزد و ۲ تیم ایفاسرام و چادرملو اردکان با کارنامه‌ای نسبتا موفق به مسابقات خود پایان دادند.

به گزارش ایرنا، این مسابقات با حضور ۱۴ تیم در قالب یک گروه به صورت دوره‌ای با انجام ۲۰۳ مسابقه در ۱۶۸ روز پیگیری که در پایان تیم فولاد سیرجان ایرانیان به مقام قهرمانی رسید، شهداب یزد دوم شد و تیم‌های پیکان تهران و شهرداری ارومیه به صورت مشترک سوم شدند.

همچنین تیم‌های والیبال طبیعت اسلامشهر تهران، گیتی‌پسند اصفهان، ایفاسرام اردکان، چادرملو اردکان، پاس گرگان، هورسان رامسر، مس رفسنجان، نیان الکترونیک خراسان، شهرداری گنبد و سایپا تهران به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا چهاردهم لیگ قرار گرفتند.

در پایان لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور و بر اساس مقررات تیم‌های سایپای تهران و شهرداری گنبد به لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۳ سقوط کردند و ۲تیم صنعتگران امید و مهرگان نور که مقام‌های اول و دوم لیگ دسته یک را به دست آوردند به لیگ برتر ۱۴۰۳ راه یافتند.

یزد، بیشترین سهمیه در لیگ برتر والیبال ایران را دارد

در سی‌‎وهفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران سه تیم شهداب و چادرملو و ایفاسرام اردکان از استان یزد حضور داشتند که بیشترین سهمیه بود و این نشان دهنده توجه یزدی‌ها به رشته والیبال در سال‌های اخیر است.

این مسابقات از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه سال گذسته با حضور ۱۴ تیم ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شده بود.

تیم والیبال شهداب یزد در ۲ فصل گذشته در دیدار پایانی به ترتیب با غلبه بر تیم‌های پیکان تهران و لبنیات هراز آمل با افتخار بر سکوی نخست لیگ برتر والیبال ایران به رغم وجود مدعیان ایستاده است و برای کسب سومین عنوان مستمر خود بازی‌های سختی مقابل فولاد سیرجان ایرانیان برگزار کرد.

نگاهی به کارنامه یزدی‌ها در لیگ برتر والیبال کشور

شهدابی‌ها در ۲ بازی رفت و برگشت نهایی لیگ برتر امسال در سالن فدراسیون در تهران مقابل تیم فولاد سیرجان ایرانیان قرار گرفتند که در ۲ دیدار با رغم ارائه بازی‌های فنی، خوب و نزدیک تن به شکست دادند و برای سومین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی و تکرار افتخارات ۲ فصل گذشته مسابقات خود نشدند.

طی سال‌های اخیر باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد برای حضور قوی تیم بزرگسالان خود در لیگ برتر مردان ایران با جذب مربیان مطرح و بازیکنان مختلف و همچنین صرف هزینه برای کسب عنوان قهرمانی و افتخار برای استان تلاش‌های خوبی را انجام داده است.

۲ تیم والیبال ایفاسرام و چادرملو اردکان یزد هم در لیگ امسال در مجموع با وجود تیم‌های مدعی و پرمهره با ارائه بازی‌های نسبتا خوب موفق شدند ضمن حفظ سهمیه در لیگ برتر مردان ایران برای فصل آینده از نام اردکان و یزد در کشور دفاع کنند و خود را برای مسابقات آینده آماده نمایند.

در مجموع اگر یک بررسی و نگاه اجمالی به لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور داشته باشیم باید اذعان کرد که سه تیم یزد به خصوص شهداب با وجود تیم فولاد سیرجان ایرانیان که دارای ملی پوشان زیادی بود هرچند به مقام قهرمانی فصل گذشته خود نرسید ولی کارنامه موفقی را ارائه کرد.

تیم‌های والیبال یزد برای اینکه در لیگ برتر امسال که از مهرماه ۱۴۰۳ با حضور ۱۴ تیم آغاز می‌شود در رسیدن متعالی خود موفق شوند باید از هم‌اکنون با یک برنامه ریزی و بررسی نقاط ضعف و قوت فصل گذسته برای توفیق در مسابقات آینده و در رقابت با تیم‌های مطرح اقدام به موقع داشته باشند.

کارشناس والیبال یزد اعتقاد دارد باید در مجموع به کارنامه تیم‌های استان در لیگ برتر مردان ایران در فصل جاری نمره مثبت داد به خاطر اینکه هر کدام برای موفقیت و دفاع از نام یزد در این رشته از هیچ کوششی در کنار همراهی تماشاگران دریغ نکردند و تا آخر مسابقات جنگیدند.

" حسن محفوظی " در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه از استان یزد سه تیم والیبال در لیگ برتر کشور حضور دارد و بیشترین تیم از یک استان در رقابت‌هاست خود گویای شرایط خوب و توجه باشگاه‌ها و مسئولان به حضوری قوی در سطح اول این رشته است.

نگاهی به کارنامه یزدی‌ها در لیگ برتر والیبال کشور

وی خاطرنشان کرد: تیم شهداب یزد در ۲ بازی نهایی خود بسیار خوب کار کرد و یک دیدار نزدیک با تیم فولاد سیرجان ایرانیان داشت که نفرات زیادی از آن تیم ملی پوش هستند و باید از کادرفنی و بازیکنان شهداب که با همه توان مقابل حریف مدعی ایستادند و نایب قهرمان شدند قدردانی کرد.

تیم‌های یزدی باید از هم‌اکنون با بررسی دقیق شرایط فصل گذشته برای توفیق بیشتر در مسابقات آینده با همدلی و برنامه‌ ریزی وظایف خود را با جدیت انجام دهنددبیر هیات والیبال استان یزد بیان کرد: ۲ تیم ایفاسرام و چادرملو از شهرستان اردکان هم در مرحله مقدماتی و نهایی لیگ برتر امسال نتایج خوبی را در خانه و بیرون از خانه کسب کردند و روشن شد که نبض والیبال در کشور در یزد می‌تپد و باید این روحیه و شرایط با قوت بهتر در آینده استمرار یابد.

محفوظی تصریح کرد: تیم‌های یزدی لیگ برتر والیبال برای فصل آینده باید از هم‌اکنون با بررسی دقیق شرایط فصل گذشته برای توفیق بیشتر در مسابقات با همدلی و برنامه‌ ریزی وظایف خود را هم در شهرستان یزد و نیز در شهرستان اردکان با جدیت انجام دهند.

وی به اهمیت توجه به حضور تیم‌های پایه نوجوانان و جوانان در لیگ کشور تاکید کرد که تیم‌های لیگ برتر در رده بزرگسالان ملزم به داشتن تیم در این ۲ رده و حضور در لیگ هستند که باید از هم‌اکنون با تشکیل این تیم‌ها اقدام به موقع و مناسب به خصوص با ظرفیت‌های محلی و بومی استان باشند.

این کارشناس والیبال تصریح کرد: توجه به این رشته در رده سنی پایه نقش مهمی در آینده در توسعه والیبال در مناطق مختلف و کمک به تقویت تیم‌ها در لیگ اصلی دارد که امیدواریم با شناسایی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند و راه اندازی لیگ بتوان به اهداف عالیه در آینده رسید.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود ۲ هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha