به گزارش خبرنگار ایرنا، آیتالله لطفالله دژکام، شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با انتقاد از نحوه و ابعاد اختصاص یافته به بیلبوردهای حاوی پیامهای فرهنگی در سطح شهر، اظهار کرد: در برخی نقاط پیامهای خوبی نصب شده اما به شکلی است که مخاطب آن را نسبت به تابلوهای تبلیغات بازرگانی در اولویت نمیداند.
وی افزود: بیلبوردهای تبلیغ فرهنگی باید هنرمندانه و با سلیقه طراحی شود و توزیع آن در سطح شهر نیز متناسب باشد.
دژکام با بیان اینکه تابلوهای تبلیغاتی نیز برای کسب درآمدهای مورد نیاز ضروری است، گفت: معاونت فرهنگی شهرداری شیراز باید نوعی تناسب و تعادل میان تابلوهای بازرگانی و فرهنگی ایجاد کند.
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: این استان در فعالیت رسانهای ضعیف است، به عنوان نمونه جمعیت حاضر در راهپیمایی روز قدس فارس تعجب آور و قابل توجه بود اما در انعکاس رسانهای این حضور عملکرد موفقی نداشتیم که بخشی از آن به دلیل کمبود امکانات است.
وی گفت:تیم رسانهای دستگاههای فرهنگی فارس باید میداندار باشد و به گونهای تولید محتوا کند که کیفیت لازم را برای انتشار در رسانههای ملی داشته باشد و شهرداری اگر لازم است مصوبه دائم تامین امکانات رسانهای را با طرح در شورای اسلامی شهر دریافت کند.
نماینده ولی فقیه در فارس بار دیگر بر لزوم تدوین ضابطههای گردشگری اسلامی ایرانی، گفت: این ضابطهها باید از سوی وزارت میراث فرهنگی به شکلی دقیق تدوین شود و در همین چارچوب حرکت کنیم، نه اینکه بازدید از اماکن گردشگری در هر شهر به گونهای باشد.
نظر شما