تحقق جهش تولید و پیگیری برنامه هفتم راهبرد وحدت و همدلی قوا شود

تهران- ایرنا- دبیرکل جامعه اسلامی مدیران ضمن ارائه مولفه‌هایی که می‌تواند به وحدت و همدلی مسئولان کمک کند، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه و تحقق شعار سال می‌تواند راهبردی برای وحدت و همدلی قوا باشد.

محمد ناظمی‌اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، در ارزیابی خود از عواملی که موجب تقویت وحدت و انسجام ملی می‌شوند، گفت: اولین نکته، فهم و درک درست از شرایط حساسی است که در آن قرار گرفته‌ایم از این رو تحلیل شرایط بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی‌ها برای اینکه ایران را از پای درآورند از همه ابزارهای سخت و نرم‌شان استفاده می‌کنند، افزود: اقدامات آنها علیه ما به این دلیل است که ایران در برابر سیاست‌های ظالمانه و استعماری آنان در سطح بین‌المللی ایستاده و لحظه‌ای کوتاه نمی‌آید.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با اشاره به تحریم‌های غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی، تاکید کرد: تحریم‌های گسترده و ظالمانه‌ علیه ایران برای تضعیف اقتصاد ملی کشور انجام می‌شود، تا از این طریق بتوانند به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مسائل حاشیه‌ای دامن بزنند و ایجاد نارضایتی کنند، جنگ رسانه‌ای راه بیندازند و نقاط ضعف را بزرگ کنند.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه غرب از طریق تضعیف اقتصاد کشور به‌دنبال ایجاد اغتشاش، بی‌اعتمادی در میان مردم و دولتمردان و فضاهای کاذب دوقطبی است، تصریح کرد: موضوع حجاب، ترور دانشمندان هسته‌ای در روز روشن، حمله موشکی به کنسولگری ایران در سوریه نمونه‌ای از فضاهای دشمن‌ساخته است و همه تلاش آنها بر این است که بذر ناامیدی در ذهن جوانان ما بکارند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی ما نسخه‌هایی از آموزه‌های انقلاب اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری را داریم که بر مقاومت و ایستادگی تاکید دارند چراکه در این صورت شاهد پیروزی ملت و شکست دشمن خواهیم بود، ضمن آنکه مهمترین ابزاری که امروز در اختیار داریم مقاومت است و اینجاست که وحدت همه‌جانبه و انسجام ملی معنا و ضرورت پیدا می‌کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با تاکید بر این نکته که وحدت و انسجام ملی موجب دور زدن تحریم‌ها و ناامید کردن دشمن در تعرض به کشور می‌شود، یادآور شد: با وحدت و انسجام ملی می‌توانیم از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم و ایجاد هم‌افزایی کنیم.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: با وحدت و همبستگی ملی می‌توانیم از فرصت‌ها حداکثر بهره‌مندی را داشته و از تهدیدات عبور کنیم و در نتیجه اتلاف زمان و منابع نداشته باشیم و حاصل آن سرعت قابل قبول در توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

وی از مهمترین عوامل و الزامات در جهت تحقق وحدت ملی را داشتن راهبرد و هدف‌گذاری در سطح ملی، سیاست خارجی و عرصه بین‌الملل دانست و عنوان کرد: این هدفگذاری و راهبرد باید مورد وفاق همه جامعه قرار بگیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اظهار کرد: این هدفگذاری و تعیین راهبرد در برنامه هفتم لحاظ شده و لازم است احصا شود و به صورت گفتمان اجرایی درآید و یا اینکه خود را در برنامه‌ها و بودجه‌های سالیانه‌ای که تعیین می‌شود نشان دهد. به عنوان مثال تحقق رشد ۸ درصدی که در اقتصاد به عنوان یک هدف کلیدی آمده و یا تحقق شعار سال که رهبری با عنوان «جهش در تولید با مشارکت مردمی» اعلام کردند را می‌توان به عنوان یک راهبرد در نظر گرفت.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه باید برای اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی کمر همت بسته شود و این سیاست‌های کلی محوری برای تعیین سیاست‌های جزئی در عرصه‌های مختلف قرار گیرد، افزود: پایبندی به اجرای اصول قانون اساسی دال گفتمانی آن تحقق وحدت ملی است هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ارزیابی خود از گام‌هایی که دولت و مجلس دوازدهم باید برای تعامل سازنده و حفظ همدلی میان قوا بردارد، تاکید کرد: در اینجا لازم می‌دانم به فرمایش مقام معظم رهبری در سیزدهم ماه رمضان سال گذشته در ضیافت افطاری با مسئولان نظام و کارگزاران نظام اشاره کنم. معظم له در آن دیدار در طلیعه فرمایشاتی که داشتند موضوع اداره خوب کشور را مطرح کردند. برداشتی که از ادبیات مقام معظم رهبری در آن دیدار برای من تداعی شد، این بود که لازم است سه قوه به عنوان ارکان نظام و برای بهبود فضای حکمرانی در کشور آستین بالا بزنند و تلاش مضافی را در این ارتباط انجام دهند، به این معنا که هر کدام از ارکان حکمرانی در جای خود قرار بگیرد و پایبندی به اصول حکمرانی که اداره خوب کشور را به‌دنبال دارد رعایت کنند.

ناظمی‌اردکانی با بیان اینکه در فضای حکمرانی و اداره خوب کشور باید بتوانیم از ظرفیت و استعدادهای انسانی به‌ویژه ظرفیت نخبگان و خواص حداکثر استفاده را داشته باشیم،افزود: زمانی که مقصد، جهت‌گیری و راهبرد مشخص است، نباید نگران به‌کارگیری روش و تاکتیک‌های متفاوت و کم و زیاد شدن سرعت پیشرفت باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران، نقش فعالان سیاسی و رسانه‌ای در پرهیز از تنازعات وحدت‌شکن و تقویت فرهنگ را نقش کلیدی خواند و گفت: ما یکسری ضعف‌های اساسی در تحزب‌گرایی داریم زیرا محمل فعالیت فعالان سیاسی، احزاب هستند و ما در این زمینه نقص‌هایی داریم.

وی بیان کرد: در صورتی که احزاب، منافع و مصالح ملی را بر منافع حزبی خود ترجیح دهند و از طرفی سه جریان سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل حضوری فعال‌تر در بزنگاه های حساس داشته باشند، قطعاً می‌توانند نقش بیشتری در وحدت و انسجام ملی پیدا کنند. اگر این اتفاق بیفتد رسانه‌ها هم می‌توانند نقش آگاهی‌رسانی خود را در راستای تحقق اهداف و راهبردهای ملی و گفتمان‌سازی به‌کار گیرند و بیشترین نقش را در وحدت ملی و انسجام جامعه عهده‌دار شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha