۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85443991
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راه‌های روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85443991
راه‌های روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: راه ۱۳ روستای استان که بر اثر جاری شدن روان آب و سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته مسدود شده‌ بود، بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، اسدالله جلال‌زاده روز یکشنبه اظهار کرد: با توجه به مخاطرات جوی به واسطه سیلاب چند روز اخیر، ۴۵ تیم عملیاتی راهداری و ۱۹۰ راهدار با ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به صورت شبانه‌روزی برای عملیات بازگشایی محورهای روستایی بکارگیری شدند.

وی افزود: راه‌های بیش از ۷۰ روستا در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان در ۲۴ ساعت گذشته سیلابی و منجر به انسداد ۱۳ مسیر روستایی شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری تمام محورهای آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آبنماها، تخلیه قنات‌ها و ریزش‌برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

وی سامانه گویای ۱۴۱ را، راه ارتباطی مردم با مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و گفت: مشکلات به وجودآمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شده است.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی هم اعلام کرد: ناپایداری‌های جوی در استان تا فردا (دوشنبه) ادامه دارد و در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده‌ است.

وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی‌ و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها به ویژه در نیمه شرقی استان، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای، احتمال رخداد دمای صفر درجه صبح دوشنبه در مناطق کوهستانی از مخاطرات فعالیت توده هوای ناپایدار جوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha