۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85444034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس کمیته دفاع سنای پاکستان: عملیات «وعده صادق» اسرائیل را رسوا کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- رئیس کمیته امور دفاع مجلس سنای پاکستان گفت: انتقام جمهوری اسلامی ایران در قالب عملیات «وعده صادق» آسیب‌پذیری نظامی اسرائیل با وجود صدها میلیارد دلار کمک آمریکا در طول دهه‌های اخیر و ۵۳ مورد وتوی این کشور در شورای امنیت به نفع صهیونیست‌ها را رسوا کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، سناتور مشاهد حسین سید امروز طی پیامی در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، گفت: عملیات وعده صادق علیه اسرائیل با وجود ۳۰۰ میلیارد دلار کمک آمریکا در طول دهه‌ها و ۵۳ مورد وتوی آن در شورای امنیت سازمان ملل به نفع اسرائیل، آسیب‌پذیری نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل را افشا کرده است.

وی افزود: امروز معادلات خاورمیانه تغییر کرده است و اسرائیل و حامیان غربی آن چیز زیادی از نظر اخلاقی، قانونی، سیاسی، روانی و دیپلماتیک را از دست داده اند.

سناتور مشاهد حسین گفت: از این رو جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی ۲۵ دقیقه ای خود با نتانیاهو به او گفت که عقب‌نشینی کند.

وی اظهار داشت: رژیم اسرائیل و نسل‌کشی فعلی در غزه عامل اصلی بحران کنونی در خاورمیانه است.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی قبل با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha