طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان ادامه می‌یابد+فیلم

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در این استان طی سال جاری ادامه می‌یابد که ثمره آن در تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به کار گرفته می‌شود و شهروندان شاهد نتایج آن خواهند بود.

به گزارش ایرنا، طرح مولد سازی با هدف تامین اعتبار مورد نیاز دستگاه‌ها و اجرای طرح‌های نیمه تمام با فروش املاک مازاد و بدون استفاده اجرا می شود.

به کار انداختن این دارایی‌های راکد سال‌ها در محافل قانونگذاری و اجرایی کشور مطرح بود اما دولت سیزدهم تصمیم گرفت که این مهم را به مرحله اجرا برساند.

استفاده از سرمایه‌های راکد دولت در مسیر توسعه و تولید در نشست‌های مختلف قوه مجریه و همچنین جلسات شورای سران قوا مورد اشاره و تأکید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور قرار گرفته است که نشان می‌دهد دولت برای اجرای این مهم عزم خود را جزم کرده است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در مجموع هشت هزار و ۸۵۸ ملک دولتی در این استان وجود دارد که چهار هزار مورد آنها جزو اراضی ملی (انفال)، ‌سه هزار و ۵۷۹ مورد دارای سند و هزار و ۷۹ مورد نیز فاقد سند است که انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی که این زمین ها را در اختیار دارند برای سند دار کردن آنها اقدام کنند.

محمدرضا نادری اظهار کرد: مجموع بناهای نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی استان شامل ۲۲۹ هزار متر مربع عرصه و پنج هزار و ۱۹۰ متر مربع اعیان است که برای تکمیل شدن به ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در خصوص مولدسازی دارایی ها و اموال غیر منقول دستگاه های مشمول آیین نامه در ۲ بخش اقدام می کنیم، بخش اول مربوط به اموال مازاد دستگاه های مشمول است که در قالب فروش، اجاره، تهاتر، مشارکت، معاوضه، بهره برداری و اقدامات مشابه انجام می شود که به منظور ایجاد ارزش افزوده اقتصادی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هدفگذاری شده است و کارهای لازم را در این زمینه در استان شروع کرده ایم.

وی افزود: بخش دوم کار در حوزه مولدسازی مربوط به طرح های نیمه تمام دستگاه های مشمول است که با هدف تکمیل و بهره برداری و مشارکت بخش عمومی و خصوصی یا به صورت فروش آنها، برنامه هایی را مدنظر داریم تا منجر به ارزش افزوده اقتصادی برای طرح ها و پروژه های نیمه تمام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha