منتخب مردم در مجلس: عملیات وعده صادق، دفاع مشروع در برابر رژیم صهیونیستی بود

مشهد- ایرنا- منتخب مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات وعده صادق، دفاع مشروعی در قبال تجاوزات این رژیم سرکش به منافع ملی ایران بود.

عثمان سالاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تجاوز بی شرمانه و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران به سوریه، جمهوری اسلامی از حق قانونی خود استفاده کرد و به این جنایت پاسخ داد.

وی گفت: اسرائیل تاکنون مرتکب نسل کشی و جنایات بی شمار و بی شرمانه علیه بشریت شده است و فی الواقع باید این اقداماتش توسط دادگاه کیفری بین المللی رسیدگی شود اما با حمایت غرب از بازخواست قانونی فرار کرده است.

عضو هیات موسس "اتحادیه حقوقدانان تقریب نهاد جهان اسلام" اظهار داشت: برخلاف تصویر و تلقی عجیب و غریبی که اسرائیل خود را مصون از هرگونه پاسخ می داند اما دولت جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرد در دفاع و صیانت از تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمین خود و دفاع از منافع ملی و منفعت عمومی اش شوخی ندارد و هر کس کوچکترین تعرضی به حاکمیت ملی ایران انجام دهد، ایران با قدرت، مقابله به مثل مقتدرانه انجام خواهد داد.

سالاری ادامه داد: ایران در قالب حملات اخیر پاسخ قاطع و درس عبرتی به این رژیم سرکش و متمرد داد تا اقدامات تجاوزکارانه گذشته را مرتکب نشود و اگر مجددا کوچکترین تجاوزی انجام دهد، پاسخ ایران کوبنده تر و ویرانگرتر خواهد بود.

وی گفت: پاسخ ایران، ابهت پوشالی رژیم کودک کش اسرائیل و اقتدار آهنینی که برای خود قائل بود را به هم ریخت، اسرائیل فکر نمی کرد هیچ دولت و حکومتی بتواند به او حمله کند اما جمهوری اسلامی برجسته ترین و قاطعانه ترین اقدام را در قبال تجاوزات این رژیم سرکش انجام داد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha