به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «یحیی ضیایی مهرجردی» درخصوص تحقق شعار سال ۱۴۰۳مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: تا زمانی که به این باور نرسیم در همه حوزهها مردم نقش اساسی ایفا میکنند و میتوانند عامل تحول باشند، کار به خوبی پیش نخواهد رفت و به اهداف تبیین شده دست نمییابیم.
ظرفیتهای بینظیر دریایی و بندری برای رشد اقتصادی کشور
وی افزود: اقتصاد دریامحور مقوله بسیار مهمی است که نیازمند مردمی شدن است و در حوزه جهش تولید میتوان در پسکرانه بنادر اقدامات بسیار مهمی انجام داد.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه در حوزه دریایی و بندری ظرفیتهای بسیاری در مسیر رشد اقتصادی کشور داریم که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم، عنوانکرد: پسکرانه بنادر محیط بسیار مناسبی برای فعالیت کارخانجات تولیدی و صنعتی است و میتوانیم شاهد اشتغالآفرینی اثرگذار در این راستا باشیم.
وی تاکید کرد: اگر قصد داریم شاهد مشارکت مردم و فعالان اقتصادی در حوزه تولید باشیم، باید فعالیت صنایع آببر به سواحل کشور منتقل شود.
ضیایی بیانداشت: صنایع آببر در مرکز کشور متمرکز شده است و با توجه به تنشهای آبی موجود باید اقدام اساسی در این زمینه انجام شود و بهطور قطع انجام فعالیتهای تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر، میتواند زمینهساز جهش تولید با مشارکت مردم باشد.
ضرورت بازبینی قوانین و مقررات فعالیتهای تولیدی در پسکرانه بنادر
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت شاهد بازبینی در قوانین، مقررات، دستورالعملها و آییننامهها در حوزه تولید به ویژه در پسکرانه بنادر باشیم، گفت: فعالیت در حوزه حملونقل دریایی یک زنجیره است و اگر قصد داریم در حوزه فعالیتهای تولیدی و صنعتی موفق باشیم باشیم باید شاهد رونق فعالیتهای اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم.
رونق گردشگری دریایی با مشارکت مردم رقم خورد
ضیایی مهرجردی با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه گردشگری دریایی شاهد مشارکت مردمی و فعالیت مطلوب لنجها بودیم، خاطرنشانکرد: در حوزه شناورهای کمتر از سههزار و ۵۰۰ تن نیز ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد و میتوانیم با اقدامات آموزشی در راستای پرورش نیروی انسانی ایرانی گامی بلند برداریم؛ در این بخش دارای نیروهای خارجی زیادی هستیم که باید از ظرفیت نیروی انسانی ایرانی به خوبی بهرهمند شویم.
نظر شما