نفوذ موشکی و پهپادی سپاه به پدافند چند لایه اسرائیل و آمریکا، اقتدار ایران را اثبات کرد

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عملیات وعده صادق حمله پهپادی و موشکی در تاریخ جهان است که موشک‌ها حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر را از مبدا پیمودند و از چندین لایه پدافندی رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن عبور کردند که نشان دهنده اقتدار منحصر به فرد نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسول‌گری ایران در دمشق که منجر به شهادت مستشاران ایران شده بود، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی بر خلاف قوانین بین الملل به کنسولی ایران در سوریه حمله کرد که سبب شد ۷ تن از مستشاران ایران اسلامی به شهادت برسند، این اقدام تجاوز به خاک ایران بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع حق ایران بود و باید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این اقدام تجاوزگرانه پاسخی دقیق و کامل ارائه می‌دادند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه نیروهای مسلح و هوافضای سپاه نشان دادند صادق الوعد هستند، تصریح کرد: این عملیات بلندترین و طولانی ترین حمله پهپادی و موشکی در تاریخ جهان است که موشک‌ها حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر را از مبدا پیمودند و از چندین لایه پدافندی رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن عبور کردند که نشان دهنده اقتدار منحصر به فرد نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تخریب گسترده فرودگاه نواتیم در سرزمین‌های اشغالی که مورد هدف موشک‌های شلیک شده سپاه قرار گرفت، تصریح کرد: بر خلاف کتمان رسانه‌ای که صهیونیست‌ها و کشورهای همسو با این رژیم ایجاد کردند، این فرودگاه که آشیانه هواپیماهای اف ۳۵ رژیم صهیونیستی بود، آسیب جدی دید و در حقیقت عملیات تعریف شده به بهترین شکل به اهداف مورد نظر خود دست یافت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به انفعال جامعه جهانی در برابر تجاوزها و جنایت‌های اسرائیل، پاسخ مشروع ایران به اقدامات تروریستی این رژیم چه پیامدهایی در ارتقای امنیت ملی و حفظ منافع کشورمان‌ ‌خواهد داشت، عنوان کرد: آمریکا و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی متوجه اقتدار و دفاعی و امنیتی ایران شدند و پاسخ به صهیونیست‌ها که بعد از سال ۱۹۶۷ میلادی بی سابقه بود، همه آنها را در شگفتی فرو برد. به نحوی که آمریکا، صهیونیست‌ها را از اقدام متقابل بازداشت و تاکید کرد که در صورت پاسخ آنها با رژیم صهیونیستی همراهی نخواهد کرد.

عزیزی درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی به این اقدام واکنش نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان آنها باید بدانند هر اقدامی که از سر استیصال و حماقت نسبت به مواضع جمهوری اسلامی ایران مرتکب شوند، با اقدام قاطع‌تر و کوبنده‌تر و ۱۰ برابر موشک باران گذشته پاسخ داده خواهد شد و این رویه را غرب هم می‌داند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل بیش از ۲۸۰ موشک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آن ها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند ، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha