کارشناسان افغانستانی: حکومت و مردم ما پاسخ ایران به تل‌آویو را پسندیده می‌دانند

تهران- ایرنا- کارشناسان سیاسی افغانستانی در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی اظهار داشتند: حکومت و مردم ما این اقدام را پسندیده می‌دانند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کارشناسان سیاسی افغانستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدای افغان (آوا) به بررسی پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

سیدضیاء حسینی، کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در همین راستا اظهار داشت: اقدام تهران علیه رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی و شکست ناپذیری این رژیم را نابود کرد و نشان داد که به مراتب آسیب‌پذیرتر از آن است که تصور می‌شد.

وی افزود: مناطق مهم و راهبردی رژیم‌صهیونیستی در پاسخ جمهوری اسلامی ایران آسیب دیده است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد هر اقدام رژیم‌صهیونیستی به خودش خسارات هنگفت وارد می‌کند.

سیدضیاء حسینی پاسخ ایران را «ثابت شدن اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در خاورمیانه» برشمرده و اضافه کرد: تهران با هدف قرار دادن عمق مناطق راهبردی اسرائیل شکست‌پذیری سیستم پدافندی این رژیم و اقتدار نظامی خود را ثابت ساخت.

وی درباره حمایت‌های حکومت سرپرست افغانستان از مردم فلسطین و دفاع از پاسخ تهران به تل‌آویو، اظهار داشت: این اقدام از دید حکومت و مردم ما پسندیده و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

سلیم پیگیر کارشناس سیاسی افغانستان هم با بیان اینکه پاسخ تهران به تل‌آویو به منزله دفاع از خاک و براساس قوانین‌ بین‌المللی بوده است، تصریح کرد: ایران باید پاسخ اسرائیل را می‌داد و این پاسخ به رژیم صهیونیستی ضربه زد.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل‌ می‌گویند هیچ گونه خساراتی به ما نرسیده است، افزود: من باور دارم که خسارات گسترده به این رژیم حتمی است و یک راکت هم که به یک ادارات نظامی اصابت کرده باشد تهران انتقام خود را گرفته است.

این کارشناس همچنین گفت: حکومت سرپرست افغاستان به عنوان یک کشور اسلامی حق این را دارد تا از حملات ایران علیه رژیم اسرائیل حمایت کرده و از مبارزات مردم فلسطین پشتیبانی کند.

سلیم پیگیر با بیان این که مردم ما همیشه از مبارزات برحق مردم فلسطین حمایت کرده‌اند، روابط تهران و کابل را بسیار خوب ارزیابی کرد.

پیشتر وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان با صدور بیانیه‌ای حمله جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی را «اقدام دفاعی مشروع» خوانده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha