۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85445456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار قرچک: اولویت مبارزه با مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه فرهنگی است

قرچک- ایرنا- معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: اولویت مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و آگاهی بخشی به جامعه به ویژه نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز میری زاده روز دوشنبه در جلسه ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اصلی ترین چالش کشور در حوزه آسیب‌ های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر است و این امربه بزرگترین حربه دشمن در زمین‌گیرکردن نیروی فعال و جوان کشور تبدیل شده است.

وی افزود: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر باید به اولویت و دغدغه اصلی مسئولان تبدیل شود تا با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، از ابتلای افراد جامعه به این بلای خانمان سوز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در امر مبارزه با مواد مخدر، عدم آگاهی خانواده‌ها از اثرات سوء مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی است و بسیاری خانواده‌ها حتی اسم برخی از مواد مخدر را تا به حال نشنیده و شکل ظاهری آن را ندیده‌اند که این خلاء خطر ابتلای جوانان به این بلای خانمان سوز را افزایش می‌دهد.

میری‌زاده اظهار داشت: در کنار اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلای افراد به مواد مخدر صورت گرفته لازم است تا برای افرادی که ترک اعتیاد کرده‌اند نیز چاره‌ای اساسی اندیشیده شود تا در جامعه مورد پذیرش قرار گیرند و از ابتلای مجدد آنان به سمت مواد مخدر جلوگیری شود.

وی ایجاد شرایط اشتغال معتادین ترک کرده را بهترین راه برای کمک به آنان برای بازگشت به زندگی عادی اعلام کرد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha