رسم برادری| تمام افغان‌ها تمام‌قد پشت سیلی ایران به اسرائیل ایستادند

تهران-ایرنا-پاسخ تنبیهی و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی با حمایت قاطع تمامی جریان‌های افغانستان همراه شد تا بار دیگر «رسم برادری» ۲ ملت در حمایت از  عملیات «وعده صادق» خود را نشان دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری طلوع نیوز، در پی پاسخ تنبیهی و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی با حمایت قاطع تمامی جریان‌های افغانستان همراه شد تا بار دیگر «رسم برادری» ۲ ملت در حمایت از عملیات «وعده صادق» خود را نشان دهد.

طالبان در یک بیانیه رسمی اقدام تهران را «دفاع مشروع» برابر جنایات رژیم صهیونیستی خواند و این رژیم را عامل بحران منطقه و جهان معرفی کرد.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز با تاکید بر اینکه تهران حق مشروع دفاع از خود را دارد، افزود: ایران کشور برادر و همسایه ما است که در لحظات سخت با مردم ما بوده و افغان‌ها نیز احساس همدردی و همبستگی با مردم ایران دارند.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به این عملیات آن را تحولی مثبت در جهان اسلام دانست و تاکید کرد: پاسخ به حمله اسرائیل، حق مسلم ایران بود و مسوولیت آن نیز با زمامداران شرور تل‌آویو و حامیانش است.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه دولت سابق افغانستان هم با تاکید بر اینکه پاسخ تهران اقدامی دفاعی برابر نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: جنایات این رژیم عامل اصلی بحران و تنش در سطح منطقه و جهانی است.

عطامحمد نور رهبر حزب جمعیت‌اسلامی افغانستان نیز با انتشار پیامی تصریح کرد: عملکرد تلافی‌جویانه و پاسخ جسورانه جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم انسان‌کش و ظالم اسرائیل ستودنی است.

امرالله صالح معاون رئیس‌جمهور سابق افغانستان با تاکید بر اینکه پاسخ تهران هم مشروع و هم حق مسلم این کشور بود، افزود: خوشا به حال ملت‌هایی که توانسته‌اند از اختلاف درونی عبور کنند و توان حراست از مرزهای جغرافیایی و معنوی خود را داشته باشند. شجاعت اقدام و اقدام شجاعانه هر ۲ به نمایش گذاشته شد.

عبداللطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان نیز با اظهار اینکه پاسخ ایران مشروع و قانونی بود، این حملات را کارشناسانه، دقیق و مسوولانه دانست.

جدای از حمایت چهره‌های سیاسی افغانستان، از دولت سرپرست تا اپوزیسیون کابل، اظهار مسرت شهروندان افغانستان در داخل و خارج این کشور از اقدام تنبیهی ایران، گواه بارز دیگری بر «برادری» دو ملت بود.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha